خبرگزاری کار ایران

خجسته بند در نطق میان دستور:

بانکداری اسلامی را از کشورهای غیراسلامی بیاموزیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۴۰

یک نماینده مجلس گفت: بانک ها چرا در حوزه بنگاه داری و املاک وارد می شود؟ تا کی باید ملت منتظر اصلاح این امور بمانند. در این شرایط تحریمی نباید خودتحریمی کنیم. حداقل بانکداری اسلامی را از کشورهای غیراسلامی بیاموزیم که چگونه با مردم خود رفتار می کنند.

به گزارش ایلنا، حسن خسته بند در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت روز دریادلان نیروی دریایی و هفته بسیج، از مردم شریف بندر انزلی برای اینکه چهارمین مرتبه به وی برای سپردن مسئولیت نمایندگی اعتماد کردند، تشکر و خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: امروز اشتغال دغدغه بیش از ۹۰ درصد خانواده هاست و این موضوع باید مورد توجه همگان قرار گیرد. البته اشتغال پایدار نه اشتغال هفته ای ۴ ساعت کار؛ که بر این اساس نیز آمار به مردم ارائه شود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در برابر مردم حوزه های انتخابیه خود در موضوع اشتغال و بیکاری شرمسار هستند، افزود: اوضاع اشتغال بسیار بحرانی تر از آن است که دولت نسبت به آن اقدام می کند. عدم تمایل جوانان با ازدواج و بسیاری دیگر از ناهنجاری های اجتماعی از جمله به وجود آمدن هزاران پرونده در دستگاه قضا نتیجه فشارهای اقتصادی است که مردم را درگیر کرده است.

وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: درخصوص بانک ها بارها رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، مسئولان، کارشناسان و مردم از ظلم و ستم و نابود کردن اقتصاد توسط بانک ها اعتراض کرده اند، چرا تاکنون حریف این اژدهای هفت سر خانمانسوز نشده اید؟ بانک ها چرا در حوزه بنگاه داری و املاک وارد می شود؟ تا کی باید ملت منتظر اصلاح این امور بمانند. در این شرایط تحریمی نباید خودتحریمی کنیم. حداقل بانکداری اسلامی را از کشورهای غیراسلامی بیاموزیم که چگونه با مردم خود رفتار می کنند.

خسته بند اضافه کرد: بندر انزلی از نظر سرانه ورزشکاران مدال آور به نسبت جمعیت سرآمد بوده و به گواه آمار بعد از ۴ استان این شهرستان به تنهایی رتبه پنجم کشور را دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور درخواست کرد اعتبار ساخت استادیوم ورزشی بندر انزلی افزایش یابد همچنین دستور حمایت منطقه آزاد از تیم فوتبال باشگاهی ملوان بندر انزلی بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای خوشحالی مردم انزلی هر چه سریعتر صادر شود.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور باید با افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به ویژه رزمندگان جنگ تحمیلی وضعیت معیشتی آنان رسیدگی کند.  اگر دختر دایی دیگر روسای جمهوری بر سر کار بیاید که صدای گلوله را نشنیده باشند از آنها چه انتظاری دارد؛ جوانان دیروز امروز دارای فرزندان بیکار در خانه هستند که باید به وضعیت آنها رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد از رییس  دولت حامی محیط زیست  می‌خواهیم که به وضعیت نجات تالاب بندر انزلی میلیون ها لیتر پساب شیرآلات و زباله وارد تالاب انزلی می‌شود و این آمار نه تنها کاهش نیافته بلکه روبه افزایش هم بوده است. دیگر نمی دانیم به چه زبانی باید هشدار دهیم. اگر دولت نمی تواند هزینه های احیای تالاب انزلی را تامین کند بهتر است این وظیفه را به منطقه آزاد انزلی با نظارت محیط زیست واگذار کند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هر چه سریعتر باید نسبت به اتمام پروژه های مسکن مهر که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است اقدام شود.

خسته  بند همچنین از سربازان گمنام امام زمان که همواره با تروریست‌های خانم و جنایتکار توان خود رو به رو شده‌اند و امنیت را در کشور به بهترین شکل حفظ کردند کمال تشکر  خود را ابراز کرد و از وزیر کشور تقاضا کرد که مسئولیت خود در قبال پرداخت دستمزد ناجیان که جان صدها تن از هموطنان را در طول سال نجات می‌دهند اقدام کند.

وی ضمن تقدیر از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار ارتقای بودجه راه آهن قزوین-رشت- انزلی شد و رسیدن این خط آهن به بندر را بهره مندی آن از توجیه اقتصادی پروژه خواند و خواستار دستور عاجل برای تکمیل کنارگذر انزلی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به علت بی کفایتی تعدادی از مدیران متکبر و خودخواه و رفتار ارباب رعیتی آنان با  مردم اهالی انزلی، مردم منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی را منطقه آزار انزلی می‌نامند.

وی افزود: مدیران این منطقه را تبدیل به منطقه‌ و حیات خلوتی مسئولان کشوری کرده‌اند که هر از گاهی تعدادی جهت تفریح به این منطقه می‌آیند و با ارائه حداکثر خدمات به آنان تلاش در  تثبیت جایگاه خود در منطقه آزاد می‎کنند.

وی ادامه داد: این مدیران با حقوق‌های آنچنانی در منطقه آزاد و جذب آشنایان و عدم بکارگیری نیروهای محلی و همچنین تبدیل زمین‌های کشاورزی به پروژه‌های ویلاسازی سبب نارضاتی مردم شده‌اند.

خسته بند افزود: امروز بی تدبیری مدیران که در زمین دشمن بازی می‌کنند موجب بالا  رفتن نرخ ارز و سکه شده است و ملت خواهان رحم نکردن به این ظالمان هستند و در این راستا دشمن تلاش می‎کند با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود اینگونه به ملت القا کند که همه مسئولان با این تروریست‌های اقتصادی هم دست هستند و با این شیوه مردم را از انقلاب ناامید کنند بنابراین همگان از اقدامات قاطعانه دستگاه قضا حمایت می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: در این مقطع از انقلاب کشور نیاز به آرامش دارد و هرکس با هر تفکر و سلیقه‌ای جلوتر از رهبر انقلاب حرکت کند در انحراف بوده که اگر خود را اصلاح نکند باید از قطار انقلاب پیاده شود و اینگونه نباشد که فقط در ایام محرم، رمضان و زمان رفتن به حج  کشور آرام باشد؛ به فرموده پیر جماران عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز