خبرگزاری کار ایران

مشاور زنان و خانواده وزیر کشور:

به تحقق عدالت و امنیت برای کودکان سراسر جهان امیدواریم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۱۳

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: شاید در گذشته حقوق کودکان امری فراموش شده بود اما از سال ١٩٨٩ و با پذیرش کنوانسیون کودک، جهان توانست از مجموعه ای از حقوق کودکان بهره مند شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فریبا نظری در کنفرانس حقوق کودک و نوجوان در تهران گفت:  اجازه میخوام حامل پیام وزیر کشور باشم که به دلیل جلسه ضروری نتوانستند در این نشست حاضر باشند و وظیفه ذکر اقدامات تین وزارت خانه را به من سپردند. 

وی ادامه داد: کودک به دلیل نزدیک بودن به مبدا فطرت زمینه مناسبی برای تربیت پذیری داشته؛ او با سرشت زلال خود پا به عرصه گیتی گذاشته است. رسول گرامی اسلام (ص) همواره از روی محبت و تواضع با کودکان رفتار می کردند و از رنجش آنان آزرده خاطر می شدند.

وی افزود: شاید در گذشته حقوق کودکان امری فراموش شده بود اما از سال ١٩٨٩ و با پذیرش کنوانسیون کودک، جهان توانست از مجموعه ای از حقوق کودکان بهره مند شود. کنوانسیون بر این موضوع تاکید دارد که هر فرد زیر ١٨ سال جدای از مذهب، دین، جنسیت و غیره، کودک بوده و نیاز به حمایت دارند. ایران نیز ضمن به رسمیت شناختن این کنوانسیون به حمایت از کودکان سرزمین خود و هرکودکی که وارد این مرز و بوم شده متعهد شده است. 

نظری در ادامه به ذکر اهم اقدامات وزارت کشور در خصوص احقاق حقوق کودکان پرداخت، وی گفت: اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص تحصیل کودکان غیر ایرانی که در همین راستا با توجه به کمبود فضای آموزشی با همکاری این وزارت خانه ١١ باب مدرسه احداث شده است؛ صدور گواهی ولادت برای کودکان اتباع خارجی؛ پیگیری در جهت دریافت کمک های بین الملل برای کودکان معلول خارجی؛ رسیدگی به تابعیت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی؛ پیگیری درمان رایگان کودکان مبتلا به بیماری های خاص از جمله اقدامات وزارت کشور در این زمینه است. 

وی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت معاونت های بانوان استان ها به عنوان ساختار متناظر وزارت دادگستری در سطح استان ها؛ تدوین سند ملی امنیت بانوان و کودکان که مراحل قانونی تصویب را طی می کند؛ همکاری در اجرای طرح نظام حمایت از دانش آموزان؛ رسیدگی به وضعیت کودکان کار شامل بازدید از مراکز ساماندهی کودکان و ارائه لایحه فوریت های اجتماعی؛ همکاری در اجرای طرح ملی شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل؛صدور مجوز فعالیت حدود ١٩٠ سازمان؛ بهره گیری از ظرفیت سازمان های بین المللی؛ زمینه سازی برای ایجاد ظرفیت برای پیوستن به شهرهای دوست دار کودک؛ حمایت از تدوین و اجرای نقشه راه ایمنی جاده ها؛ آموزش کودکان و سازمان های مرتبط با بحران؛ نظارت بر ایجاد زیرساخت های زیست شهری به اتاق مادر و کودک از اقداماتی است که با همکاری وزارت کشور انجام شده است. 

وی در پایان گفت: به عنوان مادر کودکی ١٣ ساله به تحقق عدالت و امنیت برای کودکان سراسر جهان امیدوار هستم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز