خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

حکم حناچی امروز صادر می‌شود/ طرح استیضاح ظریف سیاسی است/ مسئله کارگران هفت‌تپه را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۶۹

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از امضای حکم شهردار تهران خبر داد و تاکید کرد: حکم آقای حناچی امروز صادر می‌شود و هماهنگی‌هایی که در این خصوص باید بین وزارت اطلاعات و کشور انجام می‌‌‌‌شد، صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمحمود واعظی ظهر امروز در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره بودجه سال آینده گفت: این هفته، هفته بودجه بود چراکه سه جلسه فشرده برگزار کردیم و تبصره‌‌‌های بودجه تا ۹۵ درصد تمام شده است.

حکم حناچی امروز صادر می‌شود

وی با ابراز امیدواری مبنی بر جمع‌بندی بودجه تا یکشنبه شب اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ طبقه محروم، بازنشستگان و کارمندان مورد توجه قرار گرفته‌‌‌‌اند. از این رو امیدواریم با همه محدودیت‌‌‌ها به گونه‌ای بودجه را بنویسیم که فشار روی قشر ضعیف کمتر باشد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درخصوص علت تعلل در صدور حکم شهردار منتخب تهران تصریح کرد: حکم آقای حناچی امروز صادر می‌شود و هماهنگی‌هایی که در این خصوص باید بین وزارت اطلاعات و کشور انجام می‌‌‌‌شد، صورت گرفته است.

عده‌‌‌ای از روز اول با سیاست خارجی دولت مخالفت کردند

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح استیضاح محمدجواد ظریف در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر شخص رئیس‌‌جمهور و اعضای دولت، آقای ظریف یکی از وزرای موفق جمهوری اسلامی ایران و دولت است. وی اقدامات خوبی تا به امروز انجام داده اما عده‌‌‌ای از روز اول با سیاست خارجی دولت مخالفت کردند و به دنبال فرصتی بودند که به مسئول سیاست خارجی فشار بیاورند.

وی ادامه داد: این عده از یک مصاحبه آقای ظریف استفاده کردند و آنچه به ذهنیت خودشان رسید را بهانه‌‌‌ای برای فشار به وزیر امور خارجه کردند. البته سخنان ظریف مواضع دولت بوده و وزیر امور خارجه در اظهارات خود هیچ دستگاه و نهادی را به پولشویی متهم نکرده است.

استیضاح ظریف باعث تضعیف وزارت امور خارجه می‌شود

رئیس دفتر رئیس‌‌‌جمهور طرح استیضاح ظریف را سیاسی دانست و ابراز داشت: ۱۰ مورد را برای استیضاح مطرح کرده‌‌‌‌اند اما معلوم نیست که چرا موارد دیگر غیر از بحث پولشویی را تا به امروز مطرح نکرده بودند. این عده دنبال فشار به دولت هستند اما مجلس و نمایندگان قدر زحمات آقای ظریف را می‌دانند و دولت نیز به دنبال حمایت از وزیر امور خارجه است.

واعظی افزود: اگر عده‌‌‌ای با دولت اختلاف سلیقه دارند نباید در شرایط فعلی بحث استیضاح وزیر امور خارجه را مطرح می‌‌کردند چراکه استیضاح ظریف باعث تضعیف وزارت امور خارجه می‌شود و این اتفاق به مصلحت و منافع کشور نیست.

دولت از روز اول اعلام کرد از کارگران حمایت می‌کند

وی به وضعیت کارخانه نیشکر هفت‌‌تپه و اعتراض کارگران اشاره و بیان کرد: دولت از روز اول اعلام کرد از کارگران حمایت می‌کند چراکه تولید یکی از سیاست‌های محوری این دولت است. ما حتماً این مسئله را به نوعی پیگیری می‌کنیم تا کارگران آرامش و امید به آینده داشته باشند. آنچه در هفت‌‌‌تپه اتفاق افتاد، این بود که ما باید تمام کارخانجات دولتی را واگذار می‌کردیم که متأسفانه در برخی از این واگذاری‌ها، مشکلاتی مانند کارخانه نیشکر هفت‌‌‌تپه به وجود آمد. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: دولت نیز پس از این اتفاق، استاندار و برخی وزرای ذیربط را مأمور کرد تا تیم ارزیابی بفرستند تا کارگران به حق خود برسند و کارخانه نیز به تولید خودش بازگردد.

تعداد افراد مجوزدار بازنشسته به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد

واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص چگونگی اجرای قانون منع به‌‌‌کارگیری بازنشستگان توسط دولت هم یادآور شد: دولت، قوانینی که توسط مجلس به تصویب می‌رسد را اجرا می‌کند و به دنبال این است اجرای این قوانین به طور کامل انجام شود.

وی اضافه کرد: ما پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان تلاش کردیم هم جوان‌‌گرایی کنیم و هم افرادی را جایگزین کنیم که به مدیریت دستگاه مربوطه لطمه‌‌ای نخورد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا غیر از مسعود کرباسیان برای مدیریت شرکت ملی نفت، برای افراد بازنشسته دیگری هم از رهبری اذن گرفته‌‌اید؟ عنوان کرد: تعداد این افراد در دولت به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز