خبرگزاری کار ایران

جنیدی در نشست با روسای کانون های وکلای سراسر کشور:

می‌توانیم از وکلای مجرب و جوان در دستگاه های دولتی استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۲۷

معاون حقوقی ریاست جمهوری؛ پایه‌گذاری ردیف بودجه برای وکلای تسخیری و معاضدتی در برنامه بودجه کل کشور و ساماندهی حق الوکاله و تعرفه های وکلای دادگستری را از برنامه ها و هدف‌گذاری‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری در تأمین حق داشتن وکیل موضوع اصل ۳۵ قانون اساسی که از جمله حقوق شهروندی است، برشمرد و تأکید کرد که بهره گیری از نظریات و دیدگاه های وکلای دادگستری در پیشبرد اهداف این معاونت، کاربردی و راه‌گشا است.

به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی در نشست با روسای کانون وکلای سراسر کشور با اشاره به اهمیت تعیین ردیف بودجه برای وکلای معاضدتی و تسخیری و به رسمیت شناخته شدن جایگاه نهاد وکالت و نیز حق داشتن وکیل در بودجه کل کشور گفت: اجرای این قانون مزایای بسیاری برای همه آحاد جامعه خواهد داشت. لذا علاوه بر پرداخت حق‌الزحمه وکالت‌های تسخیری و معاضدتی، موجب اجرای کاملتر اصل ۳۵ قانون اساسی مبنی بر تامین حق انتخاب وکیل برای بخشی از مردم که از این فرصت در دادگاه ها و مراجع قضایی محروم هستند و تامین حقوق شهروندی، منجر به کمک بیشتر به وکلای جوان است تا با رغبت مسئولیت ها را به عهده بگیرند و این خدمت عمومی را انجام دهند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص موضوع دوم یعنی ساماندهی حق الوکاله و تعرفه های وکلای دادگستری تاکید کرد: این مهم به نفع جایگاه مادی و معنوی وکالت و همچنین دفاع از حقوق و اموال عمومی است زیرا دراینصورت فرصتی برای دولت فراهم می شود تا از وکلای حرفه‌ای در دولت استفاده شود.

در این نشست روسای کانون وکلای سراسر کشور به طرح و بحث دیدگاه ها و مسائل مرتبط با وکلای کل کشور پرداختند.

نهرینی ساماندهی حق الوکاله و تعرفه های وکلای دادگستری را برای دولت و وکلای سراسر کشور بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بنابراین دولت می‌تواند از وکلای مجرب و همچنین وکلای جوان در دستگاه های دولتی استفاده کند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا نیز تأمین ردیف بودجه برای وکلای معاضدتی و تسخیری کمک بسیار زیادی به مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز