خبرگزاری کار ایران

تذکر آیت‌الله مکارم شیرازی به مجلس نسبت به استیضاح‌ وزرا

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۱۹

یک مرجع تقلید تاکید کرد: برای آزادی این زندانیان، راه‌های شرعی خوبی وجود دارد که باید از این راه‌ها وارد شد و با این ورود، اکثریت قریب به اتفاق آنان آزاد می‌شوند.

به گزارش ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به موضوع مهریه اشاره کرد و گفت: سابقا تذکراتی درباره زندانیان مهریه داده شد که اقداماتی انجام دادند که جای تشکر دارد؛ اما اخیرا در جراید دیدیم که هنوز قریب به چهار هزار نفر در زندان هستند و دولت ماهیانه ۷۰۰ میلیون تومان دولت خرج آنان می کند.

وی اظهار داشت: اکثریت قریب به اتفاق این زندانیان بی گناهند و نباید این همه بی گناه در زندان باشد؛ آن هم در زندان جمهوری اسلامی که نباید اینطور باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: برای آزادی این زندانیان، راه‌های شرعی خوبی وجود دارد که باید از این راه‌ها وارد شد و با این ورود، اکثریت قریب به اتفاق آنان آزاد می‌شوند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: زندان عوارض زیادی دارد که زندانی و خانواده او را با مشکلات بسیاری مواجه می کند؛ خوب است که این مسئله به صورت جدی بررسی شود  و بنده اطلاع دارم که مجلس شورای اسلامی آماده است که قوانین دست و پا گیر درباره مهریه را اصلاح کرده تا زندانیان مهریه از زندان خلاص شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به موضوع استیضاح یکی از وزرا نیز اشاره کرد و گفت: ما در شرایطی هستیم که باید در مقابل دشمن ظاهرا قوی خارجی، قدرتمند باشیم؛ اخیرا پشت سر هم برادران و خواهران مجلس، وزرا را استیضاح می کنند؛ البته وزرا بی اشکال نیستند؛ اما در این شرایط اگر بخواهیم استیضاح کنیم، دولت ضعیف می شود.

وی تصریح کرد: دولت بی اشکال نیست؛ اما نباید دولت را تضعیف کرد؛ خوب است که نمایندگان مجلس شرایط را در نظر گرفته؛ از این استیضاحات پشت سر هم در این شرایط صرف نظر کرده و اشکالات خود را به صورت سؤال مطرح نمایند.

این مرجع تقلید در بخش دیگر از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت در این حدیث فرموده است: «إنّ اللَّهَ تَعَالَی تَجَاوَزَ عَنْ أُمّتی مَا حَدّثَتْ بِهِ أَنْفُسَهَا مَا لَمْ تَعْمَلْ أَوْ تَکَلَّمْ/ خداوند از امّت من گذشت کرده است مادامیکه به مرحله عمل یا گفتار در نیاید، برای شان بخشیده است»

وی اظهار داشت: عده‌ای گرفتار وسواس هستند که گاهی وسواس های فکری است و گاهی وسواس های عملی.

این استاد برجسته حوزه ابراز داشت: وسواس های عملی در میان بانوان بسیار زیاد شده است که گرفتار طهارت، نجاست و ... شده و زندگی خود، فرزند و همسر خود را تیره و تار می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساخت: باید به این زنان گفت که وسوسه شما به خاطر این است که مسئله شرعی نمی دانید؛ شک در وسواسی حجت نیست؛ علم آن نیز که از طریق غیرمتعارف برای او حاصل می شود، حجت نیست.

وی تصریح کرد: باید اشخاص وسواسی را با احکام شرعی آشنا کرد تا از این مشکلات رهایی پیدا کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: گاهی وسواس ها، وسواس فکری است و کفریاتی در نظر او می آید که ذهن او را مشوش می کند؛ راه خلاصی از وسوسه های شیطانی «اعتنا نکردن به این وسوسه ها» و ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز