خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه مجلس:

دیگر به کره‌ای‌ها اجازه حضور در پروژه‌های رها شده نمی‌دهیم/ دولتمردان کره نباید تحت تاثیر امپراطوری رسانه‌‌ای دروغ قرار بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۵۹

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی ما در خیابان جمهوری قدم می‌‌‌زنیم بیشتر کالاهای کره‌‌‌‌ای می‌‌‌بینیم اما ما دوست نداریم که فردا این تابلوها با برندهای دیگر جایگزین شود. دولتمردان کره نباید تحت تاثیر امپراطوری رسانه‌‌ای دروغ قرار بگیرند. خوشبختانه نگاه سفیر کره در ایران مثبت است و ما امیدواریم بتواند تاثیر مثبتی بر روی سئول بگذارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اسدالله عباسی در همایش ایران و کره جنوبی، با اشاره به لزوم اعتماد بین دو کشور گفت: اعتماد متقابل بین ایران و کره شکل گرفته و مردم ایران نسبت به این کشور حس اعتماد دارند اما متاسفانه از زمان آغاز تحریم‌‌‌ها ما شاهد تغییر رفتارهایی از سوی دولتمردان این کشور بودیم به ویژه زمانی که آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد، یکی از کشورهایی که تلاش کرد با آمریکا همراهی کند، کره جنوبی بود.

وی با بیان اینکه نماینده‌‌‌‌‌‌‌های مجلس در ایران اختیارات زیادی دارند و می‌‌‌‌توانند در روابط با دیگر کشورها تغییرات ایجاد کنند، اظهار داشت: شاید دولت‌‌‌‌‌ها با تغییر کردن، در سیاست‌‌‌‌‌های خارجی تفاوت‌‌‌‌هایی ایجاد کنند اما نمایندگان مجلس نمادی از اراده ملی هستند و اکنون ما به همراه مسئولان کشور از رفتار دولت کره ناراحت هستیم و با ارتباطی که با نمایندگان پارلمان کره جنوبی دارم، متوجه شدم که آنها نیز از رفتار دولت خود ناراحت هستند.

عضو گروه دوستی ایران و کره جنوبی ادامه داد: دو ماه قبل از اینکه چهارم نوامبر فرابرسد، این کشور خرید نفت از ایران را متوقف کرد و حتی شهریه 600 هزار دانشجویی که ما در این کشور داریم را برای نقل و انتقال بانکی با مشکل مواجه کرد. بدتر از آن ما هیچ وقت تحریم دارویی نشدیم و حتی کره‌‌‌ای‌‌ها این مورد را رعایت نکردند.

عباسی با هشدار به مقامات کره‌‌ای تصریح کرد: مسئولان اقتصادی کره به هیچ وجه فکر نکنند که اگر کشور ثالثی در زمانی که آنها پروژه‌های سرمایه‌‌‌‌گذاری را نیمه‌‌کاره رها کردند، ما استقبال نخواهیم کرد و به تبع آنها دیگر نمی‌‌توانند در این پروژه‌‌‌ها حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برجام برای ایران امتیازات زیادی نداشت اما ما آن را قبول کردیم زیرا به ثبات و صلح اعتقاد داریم همچنان که از صلح در شبهه جزیره کره استقبال می‌‌‌‌کنیم، خاطرنشان کرد: من در نمایشگاهی در سئول در گفت‌‌‌‌وگویی با دانشجویان داشتم متوجه شدم که آنها از تنش با کره شمالی ناخرسند هستند. ما نیز تجربه هشت سال جنگ را داریم و بر همین اساس همواره طرفدار صلح هستیم و این موضوع جزو استراتژی‌‌‌های ما است.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه کشور ما بسترهای خوبی برای سرمایه‌‌‌گذاری دارد اما اینکه در نیمه‌‌راه پروژه‌‌‌ای را رها کنند، درست نیست، ابراز داشت: فشارهای بین‌‌‌‌‌المللی وجود دارد و ما در بخش‌‌هایی به کره‌‌‌‌ای‌ها حق می‌‌دهیم اما وقتی می‌‌توان از سایر ظرفیت‌‌‌ها استفاده کرد، نباید تردیدی در این خصوص به وجود آید. بانک ملت کره جنوبی تحریم نیست و می‌‌‌‌تواند به راحتی مبادلات بانکی ما را مدیریت کند.

عباسی افزود:‌ وقتی ما در خیابان جمهوری قدم می‌‌‌زنیم بیشتر کالاهای کره‌‌‌‌ای می‌‌‌بینیم اما ما دوست نداریم که فردا این تابلوها با برندهای دیگر جایگزین شود. دولتمردان کره نباید تحت تاثیر امپراطوری رسانه‌‌ای دروغ قرار بگیرند. خوشبختانه نگاه سفیر کره در ایران مثبت است و ما امیدواریم بتواند تاثیر مثبتی بر روی سئول بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز