خبرگزاری کار ایران

در دیدار با کمیسر عالی حقوق‌‌بشر سازمان ملل مطرح شد؛

انتقاد ظریف از صدور گزینشی قطعنامه‌های حقوق‌‌بشری علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۴۹

وزیر امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در ژنو به سر می‌برد، امروز با کمیسر عالی حقوق‌‌بشر سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار، با اشاره به اتکای جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه مردم به عنوان تنها عامل پایدار برای حفظ و حراست از امنیت ملی کشور، احترام به حقوق‌‌‌بشر را نه تنها یک تعهد اخلاقی بلکه یک الزام امنیت ملی دانست.

وی با ابراز تاسف از سوءاستفاده ابزاری از مفاهیم والای حقوق‌‌‌‌بشری و بهره‌‌‌‌‌برداری ابزاری از سازوکارهای حقوق‌‌‌بشری سازمان ملل برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل، صدور گزینشی قطعنامه‌های حقوق‌‌‌بشری علیه ایران را تقبیح کرد. 

وزیر امور خارجه از اعمال تحریم‌‌‌‌‌های یکجانبه، غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه مردم کشورمان به عنوان نقض بارز حقوق‌‌‌بشر انتقاد و از مواضع خوب «گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه» قدرانی کرد.

میشل باشلت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار آمادگی خود را برای تعامل سازنده و مفید با کشورمان اعلام کرد. 

لازم به ذکر است باشلت پیش از این دو دوره چهار ساله رئیس‌‌‌‌جمهور شیلی بوده است.

وی در شهریور سال جاری به عنوان کمیسر عالی حقوق‌‌‌‌‌بشر منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز