خبرگزاری کار ایران

تربتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نباید برای انتخابات ریاست‌جمهوری دیدگاهمان را به افراد خاصی محدود کنیم/ ایجاد گفت‌و‌گو بسیاری از سوءتفاهم‌ها را رفع می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۵۱۰

نماینده اصلاح‌طلب مردم گرگان گفت: به این دلیل که همگی اجزای یک کشور هستیم و چون این اختلاف نظرها روی حسن نیت است می‌توانیم با گفت‌و‌گو به تفاهم برسیم و محوریت ما هم باید ولی فقیه باشد.

نورمحمد تربتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره لزوم گفت‌و‌گو میان جریان‌های سیاسی کشور گفت:‌ هر گفت‌و‌گو و فرایندی که منجر به وحدت و حمایت از نظام و دولت شود، مورد استقبال ما قرار می‌گیرد و ما آن را به فال نیک می‌گیریم. این گفت‌و‌گوها اگر منجر به تحکیم روابط و اصلاح روش‌های انتقاد و جلوگیری از تخریب‌های بیجا شود، حامی آن خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چه زمینه‌هایی باید برای ایجاد گفت‌و‌گو مهیا شود؟، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اول از همه باید به یکدیگر حق دهند و یکدیگر را نفی نکنند. کسی که اصلاح‌طلب است، اگر در ابتدا اصولگرایان را نفی کند و آن‌ها را قبول نداشته باشند، اصلا گفت‌و‌گویی صورت نمی‌گیرد. بالاخره آن‌ها هم انتقادات و دلسوزی‌هایی برای پیشرفت کشور دارند. اصولگرایان هم باید ما اصلاح‌طلبان را قبول کنند. تفکری وجود دارد که واقعیت است چندین سال می‌خواستند این تفکر را کنار بزنند و نشد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس عنوان کرد:‌ پذیرش یکدیگر باعث می‌شود که گفت‌و‌گو ایجاد شود و بسیاری از سوءتفاهم‌ها رفع خواهد شد. در کل جهان و در کل کشور بیشترین اختلافات از سو‌ءتفاهم صورت می‌گیرد یعنی طرفین حرف‌های یکدیگر را درست نمی‌فهمند و برداشت اشتباه از بیانات یکدیگر دارند اما گفت‌و‌گو باعث می‌شود آن نکات پنهان و زوایای تاریک روشن شود. 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به لزوم صداقت در فعالیت‌ها تاکید کرد:‌ به این دلیل که همگی اجزای یک کشور هستیم و چون این اختلاف‌نظرها از روی حسن نیت است، می‌توانیم با گفت‌و‌گو به تفاهم برسیم و محوریت ما هم باید ولی فقیه باشد. رهبری خطوط قرمز را تبیین می‌کنند و ما در آن چارچوب باید گفت‌و‌گو داشته باشیم.

نماینده مردم گرگان درباره احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: به نظر من آقای لاریجانی که ریاست مجلس شورای اسلامی را دارد، ظرفیت نامزدی ریاست جمهوری را دارند. برخی دیگر از افراد و شخصیت‌های اجرایی دیگر نیز دارای این ظرفیت هستند و به نظر من ما نباید دیدگاه‌ها را به افراد خاصی محدود کنیم. 

این عضو فراکسیون امید تاکید کرد:‌ خود من یک نماینده اصلاح‌طلب هستم اما فکر می‌کنم ایشان یکی از ظرفیت‌های ریاست جمهوری کشور است هرچند که افراد دیگری هم دارای این ویژگی هستند. انشاالله همه نامزدها به موقع در صحنه انتخاباتی حضور به هم رسانند و مردم هم با توجه به شناختی که به افراد دارند بتوانند آزادانه تصمیم بگیرند. 

تربتی نژاد تاکید کرد:‌ به نظر من در کشوری که ما این همه نیرو تربیت کردیم حداقل ۱۰ نفر دارای ظرفیت ریاست جمهوری داریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز