خبرگزاری کار ایران

ذبیح نیکفر در نطق میان دستور:

کسانی که در میدان اقتصادی مشکلاتی آفریده‌اند، باید محاکمه صحرایی شوند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۴۳۶

بک نماینده مجلس تاکید کرد: بر اساس سیاست های غلطی که دولت در کنترل بازار دارد و عدم نظارت و عرضه خودرو خصوصا با نرخ کمتر از ۵ درصد قیمت بازار شما را متوجه ارتباط خودروسازان با دلالان نمیکند که برای عرضه خودروهای بی کیفیت با قیمت های کذایی هیچ نظارتی وجود ندارد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ذبیح نیکفر لیالستانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، گفت: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حالی به پایان خود نزدیک می شود که مواضع استکبار جهانی در برابر نظام جمهوری اسلامی همچنان خصمانه می باشد، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و روسای جمهورشان در برابر نظام اسلامی اعتنایی ندارند که چه کسی رئیس جمهور و از چه جناحی باشد، بلکه به دنبال امتیازگیری و سلطه و به بیان دیگر از مقامات آمریکا که در پی خشکاندن ریشه ایران هستند، البته رهبر معظم انقلاب فرمودند این آرزو را به گور خواهند برد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برجام و گفت و گو های بی فرجام و نتایج امروز آن بیانگر این واقعیت است که آنان با ما در خصم هستند،  دولت تدبیر و امید یا هر دولتی که در آینده خواهد آمد لازم است به تاکیدات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه داشته باشند که می فرمایند مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی می باشد، دریغ از توجه به فرمایشات و دستورات ایشان.

وی تصریح کرد: وضعیت معیشتی مردم خصوصا کارمندان، کارگران و حاشیه نشینان، بازنشستگان و روستاها که در فراهم آورن حداقل های نیاز روزانه خود مستاصل شده اند دولت چه اقدامی برای آنان انجام داده است یا چه برنامه های برای آینده آنان دارد؟ چرا کنترل و نظارت در برابر گرانی های لجام گسیخته وجود ندارد؟ در شهرها یک کالا به چند قیمت فروخته می شود واگر انبارهایی کشف می شود چرا عرضه نمی شود و اگر عرضه می کنند در بازار و برای مردم محسوس نیست؟

نیکفر لیالستانی افزود: بر اساس سیاست های غلطی که دولت در کنترل بازار دارد و عدم نظارت و عرضه خودرو خصوصا با نرخ کمتر از ۵ درصد قیمت بازار شما را متوجه ارتباط خودروسازان با دلالان نمیکند که برای عرضه خودروهای بی کیفیت با قیمت های کذایی هیچ نظارتی وجود ندارد؟

وی اظهار کرد: در میدان نبرد سرداران و فرماندهان جبهه نبرد نباید اشتباه کنند، اگر کوچکترین اشتباهی را مرتکب شوند خسارت ها جبران ناپذیر و سنگین خواهد بود، کسانی که خطای عمد را مرتکب شده اند و در میدان اقتصادی مشکلاتی آفریده اند باید محاکمه صحرایی شوند، چطور شد در میدان نبرد اقتصادی افرادی که با دشمنان همصدا شدند و به علت سیاست های غلط دلار را تا مرز ۲۰ هزار تومان سوق دادند فقط ۲ نفر اختلالگر اقتصادی اعدام شد؟ مردم انتظار دارند افرادی که سفره های آنان را کمرنگ کرده‌اند محاکمه و مجازات شوند.

نیکفر لیالستانی یادآورشد: تجربه ۴۰سال اخیر اثبات کرد که چاره حل مشکلات اقتصادی کشور روی آوردن به اقتصادی مقاومتی که با رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا و پیشرو می باشد، بر این اساس چرا واردات بی رویه محصولات کشاورزی خصوصا چای و برنج که تضعیف تولیدات داخلی را به دنبال دارد، صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ برنج با ارز مبادله ای وارد و با ارز آزاد عرضه شد و کشاورزان را به فلاکت انداخت، رهبر انقلاب استفاده از کالای ایرانی خصوصا در دستگاه های اجرایی را باطل سحر دشمن نامیدند، اما مسئولان اجرایی کشور در این سحر گرفتار شدند و حتی حاضر به استفاده از چای ایرانی نیستند.

نیکفر لیالستانی گفت: در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان هنوز عده ای امید به ادامه حضور دارند و با سوء تعبیر از ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری صدور حکم آنان انجام نمی گیرد، اعضای هیات علمی دانشگاه ها در کلاس های درس هیات علمی هستند نه در کرسی ریاست و مدیریت خارج از دانشگاه ها.

وی در ادامه بهره برداری از راه آهن گیلان را به مردم این منطقه و مسئولان تبریک گفت و از دولت های گذشته و فعلی خصوصا از نوبخت تشکر کرد.

نیکفر لیالستانی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: خسارت های جانی و مالی محور در حال احداث سراوان-سیاهکل-لاهیجان که در سال ۹۴ ناقص افتتاح شد و از پروژه های ملی می باشد با کشته شدن ده ها نفر در شهرستان سیاهکل منطقه را وارد فاز حزن و اندوه نموده است و پروژه تقاطع سطح میدان گیل در لاهیجان اگر عنایت ویژه نشود همچنان مردم گرفتار ترافیک و معضلات و تصادفات ناشی از آن خواهند بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر ورزش و جوانان، افزود: قول کتبی و شفاهی شما در خصوص پروژه های سالن ورزشی تختی لاهیجان، چمن مصنوعی زمین ورزشی سیاهکل که از مناطق محروم می باشد همچنان بر زمین مانده است.  

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به آلودگی هایی که کارخانه سیمان سبز گیلان در بخش دیلمان برای مردم به وجود آورده است عنایت ویژه ای داشته و اقدام عاجل فرمایند، سلامتی مردم از جمله مسئولیت هایی است که شما هم با آن درگیر هستید.

نیکفر لیالستانی خطاب به وزیر کشور افزود: در استان گیلان خصوصا لاهیجان و سیاهکل معضل پیشروی آب دریا، رانش کوه و سیل طی سال های اخیر امان مردم را برید برای جبران خسارت ها هیچ اقدام موثری صورت نگرفت، عنایت فرمایید و اقدام عاجل انجام دهید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، عنوان کرد: نسبت به واردات بی رویه و کاهش تعرفه محصولات کشاورزی خصوصا برنج و چای تجدید نظر و از کالای ایرانی و کشاورزان حمایت کنید.

وی افزود: از دولت توقع داریم با توجه به تورم سرسام آور در تعدیل حقوق و دستمزد کارمندان کشوری و لشکری و کارگران بر اساس شاخص های تغییر پایه پولی کشور و نزخ ارز صورت پذیرد و ماه های باقی مانده سال ۹۷ و سال ۹۸ لحاظ شود.

نیکفر لیالستانی خطاب به وزیر نیرو گفت: در خصوص فاضلاب شهرهای شمالی کشور خصوصا شهرستان های لاهیجان و سیاهکل اقدام لازم صورت نگرفته ودر شهرستان لاهیجان فاضلاب ناتمام است و آب شرب هم از کیفیت و کمیت لازم و کافی برخوردار نیست، همچنین آب شرب روستاها که عموما در شهرستان سیاهکل و بخش دیلمان از شبکه های فرسوده و قدیمی برخوردار هستند، تجدیدنظر کرده و در فراهم آوردن آب شرب برای مردم منطقه از جمله وظایف حکومت و نظام می باشد و قصور و کوتاهی در این امر سلامت مردم را به خطر انداخت و انتظار داریم در این مورد اهتمام ویژه صورت بگیرد.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان افزود: هر گاه که از این وزارتخانه یاد می شود از بهداشت و درمان سخت می گوییم، آموزش پزشکی در این حوزه مغفول باقی ماند و انتظار داریم اهتمام ویژه در امر آموزش پزشکی صورت گیرد خصوصا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در رابطه با چای کاران این پتانسیل در فضای فیزیکی منطقه شمال کشور وجود دارد که از چای حمایت کنیم و به تولیدی برسیم که استقلال کامل در این زمینه را داشته باشیم، ما در دهه هفتاد حدود ۸۰ هزار تُن در سال تولید چای داشتیم اما بی توجهی ها باعث شد سطح زیر کشت از ۳۲ هزار هکتار به کمتر از ۲۰ هزار هکتار و تولید از ۷۰ هزار تن به کمتر از ۲۰هزار تن برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز