خبرگزاری کار ایران

مهاجران ایرانی برای ورود به بریتانیا هر خطری را به جان می‌خرند

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۸۲

علیرغم خطرهای مهاجرت‌های غیرقانونی، تعداد کثیری از این مهاجران هر خطری را به جان می‌خرند و تن به این نوع از مهاجرت می‌دهند.

به گزارش ایلنا، مهاجران ایرانی در شمال فرانسه در گفت‌وگو با پایگاه خبری آی تی وی گفتند که مصمم هستند تا هرگونه خطری را برای ورود به بریتانیا به جان بخرند.

تعداد مهاجران ایرانی که با استفاده از قایق‌های کوچک برای ورود به بنادر بریتانیا و یا رسیدن به این سواحل اقدام می‌کنند، افزایش یافته است.

با این وجود مهاجرت غیرقانونی بوسیله قایق راه ارزانی نیست، مهاجران کمپ کاله به خبرگزاری آی تی وی  گفتند که هزاران یورو برای سفر به انگلیس پرداخت کرده‌اند ولی قاچاقچیان آن‌ها را قبل از عبور از کانال رها کرده‌اند.

پدر احمد ۵۰ هزار یورو (۴۴ هزار پوند) برای مهاجرت پسرش پرداخت کرد اما از زمان ورود به آنجا، قاچاقچیلن ارتباطش را با او قطع کرده‌اند و احمد باید خودش راهی را پیدا کند.

مهاجرت از طریق قایق در عین حال که بین هزار تا ۱۲ هزار یورو  برای هر نفر هزینه دارد، می‌تواند یک سفر خطرناک هم باشد.

احمد در این زمینه گفت: من با قایق سفر کردم و واقعا خطرناک بود.۱۰ نفر در یک قایق چهار متری قرار داشتیم.

شرایط در اردوگاه‌ها سخت است و مهاجران به طور مکرر از دید پلیس فرانسه فرار می‌کنند؛ چراکه به آنها گاز اشک آور پرتاب می‌کنند. در این میان چادرهای مهاجران خراب می‌شود و برخی از اموال آنها را از بین می‌برند.

وضعیت مهاجران با توجه به کمک‌های سازمان‌های خیریه مستقر در انگلستان، بهتر است. این سازمان‌ها از پناهجویان حمایت می‌کنند، لباس‌های گرم، چادرها و کیسه‌های خواب و همچنین پشتیبانی اجتماعی را برای آنها فراهم می‌کنند.

بسیاری از کسانی که به دنبال پناهندگی در کاله هستند، جزو طبقه متوسط و تحصیلکرده محسوب می‌شوند.

تعدادی از مهاجران مسیحی بودند و به آی تی وی گفتند به دلیل مسائل مذهبی تن به مهاجرت داده‌اند.

در این زمان از سال، سفراز طریق آب به دلیل سرما بسیار خطرناک‌تر است.، اما با وجود خطرات، برخی از مهاجران حتی در این آب‌ها شنا می‌کنند.

دیوید و یعقوب، دو ایرانی یهودی به خبرگزاری آی تی وی گفتند که آنها کسی را می‌شناسند که حتی خود را به  یک کشتی چسبانده تا خود را به ساحل برساند.

با وجود شدت گرفتن شرایط بد آب و هوایی در اردوگاه، اما بسیاری از مردم می‌خواهند با هر قیمتی به اردوگاه کاله برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز