خبرگزاری کار ایران

سردار حاجی‌زاده:

سونامی حوزه اقتصاد حاصل کار ستون پنجم دشمن بود/ آماده کمک برای بارورسازی ابرها هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۲۸۴

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه دشمن قرارگاه نبرد اقتصادی ایجاد کرده است، گفت: جنس تهدید امروز نظامی نیست و در حوزه عملیات روانی است و هدف دشمن این است که ملت را مغلوب خود کند.

به گزارش ایلنا، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم کنگره ملی سرداران و ۱۴۰۰ شهید خط شکن شهرستان فلاورجان استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: بدون شک برگزاری مراسمات یادبود شهدا آثار بی نظیر در سطح جامعه خواهد داشت که دو دستاورد بزرگ آن ارتقای سطح معنویت و دیگری مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

وی با برشماری جانفشانی رزمندگان اصفهانی در طول دفاع مقدس، افزود: بنده توفیق حضور در لشکر هشت نجف و لشکر چهارده امام حسین (ع) را نداشته ام، ولی شاهد رزم دلاورانه بوده ام و شهادت می دهم آنچه تاکنون گفته شده قطره‌ای از دریا است.

سردار حاجی زاده در ادامه گفت: از مزایای دیگر اینگونه جلسات پرداختن به مطالبات و آرمان های شهداست و آنچه مهم است این است که خواسته های این عزیزان چه در ابتدای انقلاب و چه در جنگ تحمیلی و چه در دفاع از حرم حضرت زینب، یک جنس است و خاص یک زمان و مکان نیست و عمده مطالبه شهدا پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ نظام اسلامی است.

وی افزود: البته عمل به مطالبات شهدا نیاز به بصیرت و دشمن شناسی دارد و اصلا کار ساده ای نیست.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر دشمنی دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: در طول انقلاب شیوه های دشمنی دشمنان متنوع بوده ب طوری که در دهه اول از جنس نظامی و جنگ بوده و امروز نبرد روانی در دستور کار دشمن است و اینکه امروز دشمن در فکر تهاجم نظامی نیست حاصل زحمات شبانه روزی رزمندگان این مرز و بوم است.

وی افزود: پول های بادآورده سعودی ها، امارات و رژیم صهیونیستی در امنیت زدایی از کشور کاملا بی ثمر بوده، بطور کامل در سال جاری ۷۷ عملیات دشمنان تنها در مرزهای غرب و شمال غربی خنثی شد و امروز رزمندگان طوری عمل کرده اند که دشمن را در راه رسیدن به اهدافش عقیم شدند.

سردار حاجی زاده با مقایسه جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی امروز گفت: به دلیل اینکه ملت ایران امروز در موضع قدرت هستند، جنس تهدید امروز نظامی نیست و در حوزه عملیات روانی است و هدف دشمن این است که ملت را مغلوب خود کند و در همین ارتباط می بینیم که دشمن قرارگاه نبرد اقتصادی را ایجاد کرده و در راس آن وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد و مجموعه ای از نهادهای آمریکایی و کشورهای هم‌پیمان به آمریکایی ها در این قرارگاه کمک می کنند.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا با تبلیغات وسیع از بر جام خارج می شود و تحریم ها را بصورت مرحله ای باز می گرداند و بنوعی قصد دارد ملت را مرعوب عملیات رسانه ای خود کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سابقه عملیات روانی آمریکا گفت: آمریکایی ها از قدیم به همین شکل عمل می کردند، به طوری که در جنگ ویتنام از برگه های اعلامیه عملیات روانی استفاده کردند و موفق بودند و امروز نیز با ابزارهای بسیار متنوع تر قصد انجام این جنس عملیات را دارند به طوری که همین امروز روزنامه های آمریکا اقرار کردند که تلگرام باعث کاهش ارزش پول ایران شد.

سردار حاجی زاده گفت: ایثار و از خود گذشتگی باعث شد در جنگ پیروز شویم و بنده اعتقاد دارم می بایست همان شرایط امروز نیز برقرار شود.

وی تاکید کرد: جنگ امروز جنگ اقتصادی است و مهمترین ابزار آن عملیات روانی است و دشمن با ابزارهای دروغ، شایعه و تهمت در این میدان فعالیت می کند. دشمنان امروز توان مقابله نظامی با ملت ایران را ندارد و تلاش دارد با عملیات روانی بخشی از توان ملت را علیه خود آنها استفاده کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: دشمن در حوزه اقتصادی یک موج ضعیف ایجاد کرد اما در داخل کشور یک سونامی پدید آمد که این اتفاق ناگوار حاصل عوامل فریب خورده داخل و ستون پنجم دشمن بود که البته آگاهی مردم باعث ناکامی دشمن شد.

وی با تاکید بر پیشرفتهای حوزه نظامی کشور گفت: ما در حوزه نظامی و تسلیحاتی که امروز ٣٨ سال است ادامه دارد موفق بوده ایم، به طوری که سبدی از تسلیحات در بخش های زمینی، دریایی و هوایی را داریم. ما در دوران ابتدای انقلاب در واردات تسلیحات نظامی تحریم بودیم و امروز در حوزه صادرات آنها تحریم شده ایم.

سردار حاجی زاده با ذکر خاطره ای از شهید طهرانی مقدم ادامه داد: این شهید بزرگوار و یارانشان برای انجام تحقیقات موشکی وام می گرفتند و تحقیقات را پیش می بردند و از درآمد شخصی این وام‌ها را تسویه می‌کردند و بدانید که راه پیشرفت و خودکفایی در این حوزه برای کسی فرش قرمز پهن نشده بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خاتمه خاطرنشان کرد: سال گذشته در خصوص بارورسازی ابرها اعلام کردیم آمادگی کمک به سازمان‌های مربوطه را داریم، در همین ارتباط ماده اصلی این فناوری را یکی از دانشگاه‌های کشور اعلام کرد که توانایی تولیدات را دارد و حاصل آن تلاش، تولید آن ماده با کیفیت بالا و در سطح استانداردهای جهانی است و نیروهای زیادی بسیج شدند که این معضل را با یاری خداوند مرتفع کنیم.

در ابتدای این مراسم، سرهنگ فتحیان فرمانده سپاه ناحیه فلاورجان و دبیر کنگره ضمن خوش آمدگویی به فرمانده نیروی هوافضای سپاه، جزییات بیشتری از کنگره شهیدان خط شکن فلاورجان که از سال ۷۴ برگزار می شود را بیان کرد.

همچنین در ابتدای این مراسم پیکر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس و عملیات کربلای ۴ تشییع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز