خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد؛

افزایش بی‌سابقه صادرات نفت روسیه به چین در پی تحریم‌های ضدایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۳۹

با توجه به کاهش صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌ها، انتقال نفت خام روسیه به چین رکورد زد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، داده‌های روز دوشنبه نشان می‌دهد، در حالی که صادرات نفت ایران در پی  اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه تهران با رکود مواجه شده است، در ماه اکتبر حمل نفت خام روسیه به چین رکورد زد، زیرا تولیدکننده‌های مستقل همچنان به واردات ادامه می‌دهند.

بر اساس اطلاعات اداره کل گمرکات، واردات چین از روسیه بالا ۵۸ درصد نسبت به  سال قبل افزایش داشته و به ۷.۳۴۷ میلیون تن رسیده است، که بالاترین میزان آن معادل ۱.۷۳ میلیون بشکه در روز است.

در ده ماه اول سال جاری میلادی واردات روسیه به ۵۷.۹۱ میلیون تن یا ۱.۳۹ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۶.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

گمرک چین در ماه گذشته شروع به بروزرسانی یک پایگاه داده آنلاین در زمینه واردات کالا به وسیله کشور مبدا کرد که بر اساس این سامانه، واردات نفت خام در ماه اکتبر به بالاترین حد خود رسیده است و انتظار می‌رود که تا پایان سال همچنان بالا باشد.

با این حال، صادرات ایران به چین  ۶۴ درصد کاهش یافته و به ۱.۰۴۹۶ میلیون تن  یعنی چیزی حدود ۲۴۷.۱۶۰ بشکه در روز رسیده است.

واردات چین از ایران در ماه اکتبر سقوط خود را نشان داد، زیرا شرکت‌های نفتی چینی برای کاهش خرید خود از ایران تحت فشار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز