خبرگزاری کار ایران

ظریف:

زیر بار زور نمی‌رویم/ پای استقلال ایران می‌ایستم/ نمی‌شود بدون اینکه خیس شد، شنا کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۹۰۷

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما همراه سایر کشورها با آمریکا مذاکره کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم،‌ تاکید کرد: الان اروپا و بقیه باید برای زحمات خود و امنیت جهانی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند. نمی‌شود بدون اینکه خیس شد، شنا کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در رم گفت: ایران نه ۴۰ سال که هفت هزار سال دوام آورده و می‌آورد. تاریخ امپراطوری ایران و ایتالیا از عمر برخی کشورهای مدعی بیشتر است و برای همین است که زیر بار زور نمی‌رویم چون می‌دانیم هیچ قدرتی دائمی نیست.

وی با طرح این سوال که چرا ایران باید سیاست‌هایش را در منطقه عوض کند؟ اظهار داشت: آیا ما از صدام حمایت کردیم؟ آیا ما از داعش و طالبان و جبهه النصره حمایت کردیم؟ آیا ما ۱۱ سپتامبر را خلق کردیم؟ آیا ما قطر را محاصره کردیم؟ آیا ما داریم مردم یمن را بمباران می‌کنیم؟ آیا ما نخست‌‌‌‌وزیر کشور دیگری را در خاک خود زندانی کردیم؟ ما اشتباه کردیم یا دیگران؟ این، آنها هستند که باید سیاست‌ها و رفتارهای منطقه‌ای خود را تغییر دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه ما همراه سایر کشورها با آمریکا مذاکره کردیم و به نتیجه خوبی رسیدیم،‌ تصریح کرد: الان اروپا و بقیه باید برای زحمات خود و امنیت جهانی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند. نمی‌شود بدون اینکه خیس شد، شنا کرد.

وی با بیان اینکه همه من را اهل تعامل و گفت‌وگو می‌شناسند اما اگر پای انتخاب استقلال ایران و تعامل در میان باشد حتما برای استقلال ایران می‌ایستم، خاطرنشان کرد: دیپلماسی یک بازی نیست و ما همیشه برای امر جدی آماده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز