خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر امور خارجه:

آمریکا تهدید جدی علیه امنیت بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۸۹۳

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزارت خارجه از رویکرد خلاف حقوق بین‌الملل هیات حاکمه آمریکا علیه ایران از جمله در خروج از برجام و نقض قرار صادره از سوی دیوان بین المللی دادگستری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی، معاون امور حقوقی و بین‌‌‌‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در لاهه به سر می‌‌‌‌برد، با هوگو سیبلس، دبیرکل دیوان دائمی داوری (PCA) در مقر این دیوان واقع در کاخ صلح لاهه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسالمت‌‌‌‌آمیز اختلافات تاکید و تاریخچه‌‌‌ای از نگرش انسانی کشورمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیرغم تحمیل جنگی خانمان‌سوز و حملات شیمیایی ضدانسانی علیه شهرهای ایران را بیان کرد.

معاون وزیر امور خارجه با انتقاد از رویکرد خصمانه و خلاف حقوق بین‌‌الملل هیات حاکمه کنونی آمریکا علیه ایران از جمله در خروج از برجام و نقض قرار صادره از سوی دیوان بین‌‌‌‌المللی دادگستری، این نگرش را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی توصیف کرد.

در این دیدار، در خصوص موافقتنامه همکاری امضا شده فیمابین و موضوع موافقتنامه میزبان گفت‌وگو و مقرر شد موارد مطرح شده از سوی دو طرف پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز