خبرگزاری کار ایران

در همایش بین‌المللی حمایت از مردم یمن مطرح شد؛

مسئولان دیگر کشورها در سفرهای خارجی به ما می‌گویند «آفرین که در مقابل آمریکا ایستاده‌اید»

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۶۹۳

همایش بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم و مقاوم یمن به مناسبت هفته وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، همایش بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم و مقاوم یمن صبح امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما به مناسبت هفته وحدت با حضور جمعی از اقوام از جمله بلوچ، کرد، ترکمن، لر، اهل تسنن برگزار شد.

رکن آبادی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته وحدت و بسیج گفت: امروز جنگ یمن تک بعدی نیست بلکه در همه ابعاد است. جنگ نظامی و اقتصادی و رسانه‌ای است. رویارویی همه استکبار با مظلومین جهان است. جنگ یمن فاجعه انسانی است.

وی تاکید کرد: این جنگ، جنگ اراده‌ها است. امیدوارم اجتماعی که امروز صورت گرفته یک دستور کار عمیق برای جهان اسلام داشته باشد. امروز دارند با تمام وجود با اسلام می‌جنگند و کم برنامه‌ریزی نکرده‌اند. آنها با یک برنامه‌ریزی دقیق از همه جهان این جنگ را آغاز کردند پس می‌طلبد که همه امت اسلام با هم وحدت داشته باشند.

رکن آبادی گفت: هنوز نتوانستیم آنگونه که باید فعالیت کنیم. پنج هزار زن شهید و دوازده هزار کودک زخمی به چه معناست؟ این‌ها اطلاعات سطحی است که رسیده و جنگ عمیق‌تر از این‌هاست.

در ادامه همایون سامیه رییس انجمن کلیمیان تهران ضمن تشکر از رهبر انقلاب و نیروهای مسلح کشور که امنیت را برای مردم ایران ایجاد کرده‌اند تاکید کرد: شرایطی ایجاد شده که همه اقوام و اقلیت‌های مذهبی در جمهوری اسلامی ایران با امنیت و آرامش و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌های زیادی در دنیا ایجاد شده و میلیون‌ها نفر کشته شده‌اند. یک ارتش استکباری با حمایت استکبار جهانی به اضافه آمریکا و سعودی در برابر مردم مظلوم یمن که دوست دارند حاکمیت خود را خودشان تعیین کنند، صف کشیده‌اند.

رییس انجمن کلیمیان تهران ادامه داد: رسانه‌ها فرزندانی را نشان می‌دهند که در کنار مادران خود جان می‌دهند. اما تا به حال استکبار نتیجه نگرفته است.

سامیه گفت: خدا رسولان خود را برای این فرستاده که پیام صلح و دوستی را به بشریت برسانند اما بسیاری هستند که از اسم دین سوءاستفاده می‌کنند و قتل عام راه می‌اندازند. شعار اسلام و مسیحیت، صلح و دوستی است و در یهودیت هم همین‌گونه است. جایگاه صهیونیست با یهودیت جدا است. ما اگر بخواهیم کل یهودیت را در یک جمله بگوییم همان است که  امام علی (ع) هم در اسلام بر آن تاکید کرده است و گفته که هرچه را برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند.

وی افزود: آیا در زمان جنگ‌های حضرت رسول چنین مشکلاتی بر سر کفار می‌آمد؟ اما در این زمان می‌بینیم که مردم یمن آرامش و امین کافی ندارند.

سامیه با اشاره به جلوگیری از ورود دارو به یمن گفت: این کارها به نظر من و به نظر همه آزادی‌خواهان جهان جنایت است.

همچنین عبدالرضا عزیزی نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن گفته از مظلومان دفاع کنید و غیر از توصیه دین وجدان ایجاب می‌کند که از مظلوم دفاع شود، گفت: حکام منطقه با پول خود دارند مردم یمن را شهید می‌کنند. به ازای هر فردی که با اسلحه می‌کشند ده کودک از گرسنگی و نبود غذا می‌میرند. این‌ها به خاطر پول و قدرت، انسانیت را کنار می‌گذارند. آنها داعش را برای تسخیر عراق و سوریه و لبنان ایجاد کردند و هدف نهایی آنها ایران بود اما ایران هوشیارتر است و رهبر انقلاب گفتند باید محکم بایستید.

وی تاکید کرد: در برابر استکبار جهانی تنها راه، مقاومت است. در هشت سال دفاع مقدس اگر ما دست روی دست می‌گذاشتیم، الان چه وضعی داشتیم؟ در سفرهای خارجی پشت پرده به ما می‌گویند آفرین که در مقابل آمریکا ایستاده‌اید.

عزیزی گفت: مردم یمن گرچه در محاصره هستند اما با توکل بر خدا مردم یمن پیروز هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز