خبرگزاری کار ایران

بیانیه شدیداللحن وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۳۸۸

وزارت امور خارجه روسیه تلاش‌های آمریکا علیه روسیه و اتهامات وارده از سوی ایالات متحده به تهران و مسکو را نشانگر تمایل این کشور برای جلوگیری از بازسازی سوریه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های ایالات متحده برای متهم کردن روسیه به انتقال مواد نفتی به سوریه و اعلام حمایت از تروریست‌ها بیانگر تمایل آمریکا برای جلوگیری از بازسازی سوریه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در عین حال، دلایل اصلی تحریم‌ها در فضای سیاسی داخلی ایالات متحده قرار دارد؛ جایی که هر یک از طرفین به دنبال به دست آوردن امتیاز در سطح بین‌المللی هستند، در نتیجه اقداماتشان بدون فکر و ناشیانه است.

وزارت خارجه روسیه افزود: اتهامات مربوط به تامین منابع نفتی  سوریه - کشوری که نیروهای مسلح آن بیش از هفت سال است با تجاوزات تروریستی مبارزه می‌کند – نشانگر  میل به جلوگیری از بازسازی کشوری ویران‌شده و جنگ‌زده است، که در آن بسیاری از مردم بدون برق و گرما زندگی می‌کنند این چیزی است که ایالات متحده واقعا می‌خواهد؟

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: واشنگتن ناتوانی خود را در مورد اینکه کشور ما موضع مستقل خود را در عرصه بین‌المللی تغییر دهد، نشان داده است.

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شد: سیاستمداران ایالات متحده باید از توهمات خود مبنی بر اینکه تنها  قدرت مطلق آمریکاست، رها شوند این خودمحوری موضوع خطرناکی است .

وزارت خزانه داری آمریکا شب گذشته در بیانیه‌ای بی‌اساس مدعی شد: «دولت سوریه در ازای نفت منتقل شده به این کشور، صدها میلیون دلار پول برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین می‌کند که سپس به دست حماس و حزب الله می‌رسد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز