خبرگزاری کار ایران

یک بانک فرانسوی به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کوبا جریمه شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۴۰

بانک مرکزی آمریکا طی بیانیه‌ای موسسه مالی فرانسوی «سوسیته ژنرال» را به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران و کوبا جریمه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بانک فرانسوی «سوسیته ژنرال» به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا در ارتباط با کوبا و ایران مبلغ ۱.۳۴ میلیارد دلار آمریکاجریمه شده است.

بانک سوسیته ژنرال به نقض آشکار قوانین تحریم‌های ایالات متحده و پنهان کردن این نقض‌های طولانی‌مدت - که منجر به  نقل و انتقال میلیاردها دلار به صورت غیرقانونی از طریق سیستم مالی ایالات متحده شد، اعتراف کرده است.

جفری برمن، یکی از مقام‌های ارشد قضایی آمریکا در‌باره این موضوع گفت: بانک‌های دیگر باید توجه داشته باشند اجرای قوانین تحریم‌های ایالات متحده، یکی از اولویت‌های مهم این اداره و نهادهای شریک ما است.

این بانک از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ بیش از ۲۵۰۰ معاملات مربوط به کوبا را از طریق موسسات مالی ایالات متحده انجام داد که این مقدار نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار آمریکا است که باید تحت تحریم‌های ایالات متحده مسدود و یا متوقف شود.

دادستان‌های فدرال گفتند مقامات ارشد بانکی متوجه شدند که این معاملات قوانین آمریکا را نقض کرده‌اند اما این موضوع را به مقامات آمریکایی گزارش نکرده‌اند.

سوسیته ژنرال گفته است که در حال حاضر افرادی را استخدام کرده‌اند تا آموزش‌های پیشرفته‌تری در زمینه تحریم‌ها به کارمندانشان بدهند.

«فدریکو اودا»، مدیر اجرایی سوسیته ژنرال گفت: ما تخلفاتی که ایجاد شده را می‌پذیریم و بابت اشکال پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم و با همکاری  مقامات ایالات متحده این مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: هدف ما برآورده کردن بالاترین استانداردهای انطباق و اخلاق، به نفع مشتریان و تمام سهامداران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز