خبرگزاری کار ایران

کوهکن در نطق میان دستور:

عجایب انتخابات در ایران این است که رئیس‌جمهور آن طی دو الی سه ماهه زایش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۳۲

یک نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر شما چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری که به‌نوعی حساسیت بیشتری نسبت به دو انتخابات دیگر یعنی خبرگان و شوراهای اسلامی دارند، رئیس‌جمهور فعلی، سابق یا اسبق ۳ ماه قبل از روز رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری اصلا فکرش را هم می‌کردند که رئیس‌جمهور می‌شوند!؟ یک زایش زودهنگام هم حداقل ۶ماه وقت می‌خواهد!

به گزارش ایلنا، محسن کوهکن‌ریزی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه دین، عقل، تاریخ و تجربه به ما می‌گوید؛ اگر حکومت اسلامی بدون جامعه اسلامی داشته باشیم، طعم میوه شیرین حکومت اسلامی به کام مردم نمی‌نشنیند لذا بلنگوداران در هرکجا باید توجه کنند در کنار نقد عملکرد مسئولان از انجام عملکرد اصلی که ساختن جامعه اسلامی است غفلت نشود چراکه وضع موجود زیبنده حکومت اسلامی نیست.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نظامی که هر دو سال یک بار دو انتخابات برگزار می‌شود قابل قبول نیست بدون فعالیت تشکیلاتی و حزبی شناسنامه‌دار  به یک انتخاب مطلوب برسیم، افزود: به نظر شما چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری که به‌نوعی حساسیت بیشتری نسبت به دو انتخابات دیگر یعنی خبرگان و شوراهای اسلامی دارند، رئیس‌جمهور فعلی، سابق یا اسبق ۳ ماه قبل از روز رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری اصلا فکرش را هم می‌کردند که رئیس‌جمهور می‌شوند!؟ یک زایش زودهنگام هم حداقل ۶ماه وقت می‌خواهد!

وی با تاکید بر اینکه از عجایب انتخابات در ایران این است که رئیس‌جمهور آن طی دو الی سه ماهه زایش می‌کند، تصریح کرد: نتیجه این زایش زودهنگام نداشتن برنامه مدون برای اداره امور، دادن وعده‌های پوپولیستی و غیرقانونی در زمان تبلیغات انتخابات است یا اینکه بدون در نظر گرفتن مولفه‌های دیگر موفقیت، بدون همکاری مردم خود را حلال تمام مشکلات با کلید یا بدون کلید معرفی کردن است.

کوهکن با بیان اینکه نداشتن اطلاعات کامل و کافی از نیروهای متخصص، توانمند و اهل برای همکاری سبب می‌شود فرد منتخب دوستان، آشنایان و اقوامش را به دور خود جمع می‌کنند نه افراد شایسته‌ای که خرد جمعی تشکیلاتی معرفی می‌کند، اظهارکرد: بنابراین چالش جدی این سیستم این است که به جای آنکه یک فکر و سیستم در جایگاه کاریزما قرار گیرد شخص رئیس‌جمهور جایگزین می‌شود لذا در زمان مسئولیت و پس از مسئولیت عموم اطرافیان به این قبله نگاه می‌کنند و متاسفانه اگر شخص رئیس‌جمهور سابق و اسبق نیز به خطا روند و فتنه هم کنند باز هم از آن‌ها حمایت یا حداقل سکوت می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در یک نظام برآمده از تشکیلات و حذب، عقل جمعی اجازه نمی‌دهد شخص چنین جایگاه کاذبی پیدا کند تا جایی که حتی در اشتباهات خود به یک عذرخواهی از مردم اعتقاد نداشته باشد بلکه برای حفظ حیثیت حذب هم که شده فرد قابل و واجد شرایط جایگزین می‌شود و حاضر نیستند هزینه ندانم‌کاری‌های فرد منتخب سابق را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه برای مجلس نیز چنین حکمی جاری است، اضافه کرد: با روش موجود طبیعی است تشکیلات که مصالح مردم و حفظ جایگاه خود را می‌خواهد هیچ نقشی در ارائه نظر مشورتی به مردم نداشته باشد لذا امیدوارم با استانی شدن انتخابات درصد کمی از این نقیصه جبران شود، این واقعیت است و رنگ و بوی جناحی ندارد.

کوهکن با اشاره به اینکه آمار و تحلیل مجامع قانونی وضعیت خوبی را از نظر موفقیت کسب و کار نشان نمی‌دهد، گفت: جای تاسف است که اخیرا نسبت به گذشته تنزل جایگاه نیز داشته‌ایم، در این بخش ید طولایی در سختگیری و مردم آزادی در ارائه مجوز کسب و کار داریم.

وی توضیح داد: از این جایگاه به شورای هماهنگی سه قوه پیشنهاد می‌کنم شیوه اعتماد به خوداظهاری و کنترل‌های سخت بعدی را که شیوه‌ای پذیرفته شده در کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی است جایگزین روش عقب‌افتاده کشورهای جهان سومی -که طی کردن هفتخان رستم برای اخذ مجوز است- کنند تا در یک مدت کوتاه آثار آن را از نظر هدایت‌بخشی، نقدینگی و تولید نظاره‌گر شویم.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه موکل باید از اقدامات وکیل خود مطلع باشد، گفت: ما نمایندگان به نمایندگی از مردم اینجا هستیم و مردم باید از گفتار و رفتار نماینده خود مطلع باشند هرچند این شفاف‌سازی‌ها فقط با اطلاع از رای خلاصه نمی‌شود لذا مردم باید از نظم و انضباط نماینده در تمام بخش‌های این مسئولیت مطلع شوند، به‌عنوان مثال مردم باید از حضور فیزیکی و فکری نماینده خود در کمیسیون‌ها آگاه بوده و بدانند کدام نمایندگان بخشی از وقت خود را صرف نظارت بر حسن اجرای امور می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم باید از سفرها، بازدیدها و سفرهای خارجی نمایندگان مطلع شوند تا اصل سفر خارجی هدف نشود بلکه وسیله‌ای برای تامین خواسته‌های مردم باشد در این صورت مشخص می‌شود عکس‌های سلفی و ادعاهای بر روی سایت‌های شخصی برای تبلیغات خود چقدر با واقعیت‌ها فاصله دارد؟، به‌عنوان عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس این مهم را پیگیر هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران ۴۰سال به‌عنوان یک نظام مردمی با تمامی مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها با رویکردی مردم‌محور به تامین نیازهای مردم در جای جای میهن اسلامی در بخش‌های همچون راه و جاده، مدرسه، بیمارستان، آب، برق، گاز و مخابرات پرداخته است، افزود: اکنون عموم این تجهیزات به سمت فرسوده شدن می‌روند اما جایگزینی یا اصلاح‌شان منابع بسیاری می‌خواهد.

وی توضیح داد: ظرفیت اعتبارات تملک‌داری و عمرانی در بودجه به هیچ عنوان جوابگو این مهم نیست لذا باید با مردم صادق بود در حالی که فرهنگ فهم این واقعیت در عموم مسئولان اجرای  زیرصفر است در حالی که وظیفه سازمان برنامه و بودجه، ارشاد مسئولان اجرایی در این زمینه است ضمن آنکه باید در این مسیر به انجام قاطع و صددرصدی وظایف قانونی در راستای واگذاری‌ها تمرکز کنیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس با تاکید بر اینکه حرکت خزنده نهادینه کردن تفکر غیرانقلابی و لیبرالی توسط تعداد کمی از اساتید دانشگاه‌ها که عموما امروز در خارج کشور و مشخصا آمریکا نقش تدریس و عمدتا مشاوره را در این کشورها دارند از حدود ۲دهه قبل شکل گرفت، توضیح داد: این افراد و شاگردان بورسیه‌بگیرشان دنبال تئوریزه کردن این نگاه بودند و از عجایب اینکه کتاب‌های آن‌ها در حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود لذا وزارتخانه‌های علوم و ارشاد باید به این مهم نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر در این ۴۰ سال هر کجا موفقیت و خدمت خالصانه به مردم شده حاصل مدیریت‌های انقلابی و متدین بوده است، اضافه کرد: ما سراغ نداریم از دل حقوق‌های نجومی و بی‌حساب و کتاب خدمتی بیرون آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با توصیه به وزیر وزراتخانه صمت به‌عنوان "رئیس شورای نظارت بر اتاق بازرگانی" مبنی بر اینکه پرداخت‌ها در این اتاق را نظارت و کنترل کند چراکه مدرکی را به اینجانب داده‌اند که دبیرکل اتاق بازرگانی در ماه تا ۵۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، افزود: همچنین در پایان از مسئولان در وزارت کار درخواست دارم به خصومت‌های ۵۰ ساله شرکت ذوب آهن با منطقه لنجان پایان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز