خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

تخریب‌کنندگان ظریف درک واقع‌بینانه از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند/ وزیر امور خارجه ظرفیت مدیریت بحران‌‌‌ها را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۰۰۰

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که در این برهه از زمان دست به تخریب وزیر امور خارجه می‌زنند درک واقع‌بینانه‌ای از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند.

علیرضا رحیمی در گفت‌‌‌‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره همجه علیه محمدجواد ظریف و مطرح کردن بحث استیضاح وی گفت: هجمه علیه آقای ظریف موضوع جدیدی نیست و همیشه وجود داشته است.

ظریف ظرفیت مدیریت بحران‌‌‌ها را دارد

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه از ظرفیت مدیریت این بحران‌‌‌ها برخودار است، اظهار داشت: ظریف مدیریت دیپلماسی کل کشور را به دوش می‌‌‌کشد و صحنه‌‌‌‌‌های بدتر از این‌‌‌‌ها دیده است، بنابراین ایشان توان این را دارند که در مقابل این هجمه‌‌‌‌ها و حملات ایستادگی کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آنچه که در این برهه از زمان مهم است، این است که تکلیف ما در مقابل این حملات و هجمه‌‌‌‌ها چیست و چگونه باید رفتار کنیم.

تخریب‌کنندگان ظریف درک واقع‌بینانه از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند

رحیمی با تاکید بر اینکه ما به لحاظ قانونی و اخلاقی وظیفه داریم از دیپلماسی کشور دفاع کنیم، تصریح کرد: باید به صورت ملی از دولت و شخص ظریف به عنوان پرچمدار دستگاه دیپلماسی و در مقابل مخالف و حمله‌‌‌‌های که علیه وی می‌‌‌شود، حمایت کنیم.  

وی افزود: کسانی که در این برهه از زمان به سمت تخریب دولت، تیم دیپلماسی و وزیر امور خارجه گام برداشته‌‌‌اند و حملاتی را انجام می‌دهند، درک واقع‌‌‌‌بینانه از شرایط ایران در سطح جهانی ندارند.

همه تخلفات و جرائم را نمی‌شود منوط به شاکی خصوصی کرد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر استانداردهای دوگانه تخریب‌کنندگان ظریف خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور و دادستان هر منطقه و حوزه انتخابیه وظایف‌‌‌شان به لحاظ قانونی روشن است اما این که به آنها عمل کنند یا نکنند موضوع مهمی است، زیرا هم در معرض قضاوت افکارعمومی و هم نمایندگان مجلس قرار دارند.

رحیمی اضافه کرد: هنگامی که جرم مشهودی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی اتفاق می‌افتد، مشاهده می‌‌‌‌‌کنیم که در مواردی قوه قضائیه سکوت می‌‌‌‌کند؛ قاعدتا همه تخلفات و جرائمی که رخ می‌دهد، نمی‌شود منوط به شاکی خصوصی کرد.

قوه قضائیه با شفافیت به موضوعات ورود کند

وی با بیان اینکه برخی از رفتارها صرفا به شخص و به صورت خصوصی ضربه نمی‌زد، بیان کرد: برخی از جرائم جنبه عمومی دارد، اعتماد عمومی را خدشه‌‌‌‌دار و وجه دولت را تخریب و کل نظام را با بی‌‌‌‌اعتمادی در افکارعمومی مواجه می‌‌کند. رفتار برخی‌ها و اظهارت‌شان عملا ضربات مهلک به وجه نظام می‌زند بنابراین قوه قضائیه باید با یک شهامت و شفافیت به موضوعات ورود کند و منتظر شاکی خصوصی نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز