خبرگزاری کار ایران

درخواست کوبا برای ایجاد مکانیزمی مشابه سازو کار مالی ایران و اروپا

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۸۳۵

با توجه به تلاش‌های اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، یک مقام ارشد کوبایی از اروپا خواست ساز و کاری مشابه برای هاوانا در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا، «ردلفو ریز»، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه کوبا، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛ که کوبا برنامه توسعه سازو کار مالی ایران و اروپا را بر اساس اینکه اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اثرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد. کوبا فکر می‌کند ضروری است مکانیزم مشابهی در آینده در مورد هاوانا برای جلوگیری از تاثیر تحریم ایالات متحده بر کوبا برقرار شود.

وی در این مصاحبه  گفت: «ما همچنین علاقه داریم که شرکت‌های اروپایی سرمایه‌گذاری خارجی و تجارت دوجانبه با کوبا را افزایش دهند.»

ساز و کار ویژه مالی به عنوان ابزاری برای مقابله با تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در نظر گرفته شده است و به اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر اجازه می‌دهد تا مبادلات تجاری و خرید و فروش نفت با تهران را ادامه دهند.

کوبا در موقعیتی مشابه با ایران است به گونه‌ای که هنوز از تحریم تجاری آمریکا که در سال ۱۹۶۰ توسط ایالات متحده علیه آنها اعمال شد، رنج می‌برد. با وجود این واقعیت که روابط بین هاوانا و واشنگتن در حال حاضر بسیار گرم‌تر از گذشته است اما این تحریم‌ها هنوز باقی است،

موج اول تحریم‌های ایالات متحده در مورد ایران در ماه اگوست امسال به اجرا گذاشته شد، اما تلاش برای  ایجاد ساز و کار ویژه مالی ادامه یافت. برخی کارشناسان تردید خود را نسبت به اثربخشی چنین سازو کاری  ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز