خبرگزاری کار ایران

مطهری در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی:

فرق کشورهای پیشرفته و عقب‌مانده در تربیت نیروی انسانی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۴۷

نماینده تهران تاکید کرد: فرق کشورهای پیشرفته با عقب مانده در تربیت نیروی انسانی است، آنجا نیروی انسانی را تربیت و برای پذیرش مسئولیت‌ها آماده می‌کنند اما در کشورهای عقب مانده انسان‌ها به صورت خام باقی می‌مانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با بیان اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، گفت: این جشنواره کارش کشف استعدادها است، این مسابقه‌ای که گذاشته شده است، استعدادها را کشف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فرق کشورهای پیشرفته با عقب مانده در تربیت نیروی انسانی است، آنجا نیروی انسانی را تربیت و برای پذیرش مسئولیت‌ها آماده می‌کنند اما در کشورهای عقب مانده انسان‌ها به صورت خام باقی می‌مانند. در کشورهای پیشرفته انسان‌ها دارای ارزش افزوده می‌شوند و دیگر خام نیستند.

نائیب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: مثل اینکه نفت استخراج می‌کنیم، در ابتدا نفت است اما بعدها فرآوری می‌شود و به ارزشش افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت مقوله مهمی است، بیان کرد: مهم‌ترین مسئله تعلیم و تربیت که باید بسیار به آن توجه کرد این است که در این راه  باید به مساله تربیت عقل اهتمام ورزیریم، اینطور نباشد ذهن دانشجو مانند انباری باشد که کالاهای مختلفی در آن قرار می‌دهیم ، باید قدرت تحلیل هم داشته باشند.

مطهری ادامه داد: این جشنواره در این مسیر گام برداشته است، باید برای برگزارکنندگان این جشنواره قوه تعلق ، تجزیه و تحلیل  بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: چه بسا افراد بی‌سوادی که متفکری هستند و ای بسا افرادی که سواد دارند اما قدرت تحلیل ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقوله علم غیر از عقل چیزی نیست، چه بسا عالم‌هایی که عاقل نیستند و چه بسا عاقل‌هایی که عالم هستند.

وی ادامه داد: کسانی عالم‌های برجسته هستند که فرصت داشتند روی تفکرات خود فکر کنند، برخی افراد به قدری دنبال استاد بودند که فراموش کردند بر علم خود فکر کنند.

مطهری با بیان اینکه تربیت باعث می‌شود استعدادهای موجود رشد کند، گفت: یک استعدادهایی که به صورت فطری در درون انسان وجود دارد این است که به دنبال حقیقت می‌رود. قوه ابداع و ابتکار در همه ما وجود دارد .

وی تاکید کرد:  معرفی استعدادهای برتر در این زمینه بسیار موثر است، البته کشورهای پیشرفت در دوره دبیرستان این کار را انجام می‌دهند و کشف می‌کنند. یک دانش‌آموز باید ببیند در چه زمینه‌ای استعداد دارد، او تحت تاثیر عوامل اجتماعی انتخاب رشته نمی‌کند.

مطهری ادامه داد : این جشنواره بسیار خوب است، طلاب و دانشجویان در کنار هم قرار دارند باید طلاب هم در چنین جشنواره‌هایی شرکت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز