خبرگزاری کار ایران

قاسمی مطرح کرد؛

برهم صالح حامل پیامی از سوی ایران برای ریاض نبود

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۳۰

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رییس جمهور عراق پیام خاصی را از سوی ایران به دولت عربستان نداشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی درخصوص سفر برهم صالح به تهران و همچنین سفر وی از تهران به ریاض گفت: رییس‌جمهور عراق پیام خاصی را از سوی ایران به دولت عربستان نداشتند.

وی تاکید کرد: سفر ایشان به تهران سازنده و خوب بود که در زمان درستی انجام شد و امکان یک مذاکره مفصل بین رئیس‌جمهور جدید عراق با مقامات عالی ایران را فراهم کرد و درخصوص مسائل مورد علاقه دوطرفین گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: درخصوص برخی از مسائل تفاهماتی حاصل شد و مقرر شد هیات‌هایی فنی اعم از راه‌آهن و بزرگراه و... مبادله شوند تا بر اقتصاد منطقه اثرگذار باشند.

قاسمی برهم صالح را شخصیتی برجسته خواند و عنوان کرد: امیدواریم با حضور ایشان در مقام ریاست جمهوری عراق، به عنوان یک شریک و متحد خوب بر عراق حساب کنیم و همکاری‌هایمان را ادامه دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: اشراف آقای صالح بر مسائل دوجانبه برای ما نویدبخش بود. امیدواریم در این دوران بتوانیم جایگاه روابط ایران و عراق را گسترده‌تر کنیم و برای یک منطقه باثبات و همگرایی افزون‌تر و همکاری اقتصادی تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز