خبرگزاری کار ایران

زنگنه در صحن علنی:

پول صادرات نفتی تا ریال آخر به خزانه واریز شده است/ مشکلات موجود را تاکنون از تریبون عمومی مجلس بیان نکردم

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۷۸

وزیر نفت تاکید کرد: برخی تصور می‌کنند همه پول نفتی که تولید می‌شود، در خدمت شرکت نفت است اما هر آنچه که صادر می‌شود تا ریال آخر آن به خزانه واریز شده و مجلس برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه ظهر امروز برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان به مجلس آمد که در پاسخ به سوال علی ساری که درباره عدم پاسخگویی مدیران نفت، عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‌ها مطرح شده بود، گفت: ما مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها را بررسی کرده‌ایم و سعی می‌کنیم به آن بپردازیم. درباره عدم پاسخگویی مناسب مدیران نفت هم اگر اشکالی وجود دارد، این مورد متوجه من است و آن را می‌پذیرم.

وزیر نفت تاکید کرد: من دستور دادم که جلسه‌ای بگذارند تا بتوانند مسائل مطرح شده در این سوالات را تا جایی که در توان ما است، حل کنیم. مساله گازهای همراه که در اهواز و خوزستان وجود دارد، در وضعیت مناسبی نیست انشاالله ظرف دو سال آینده طبق برنامه‌ای که ریخته‌ایم هیچ گازی در خوزستان سوخته نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما قراردادی با پتروشیمی‌ها منعقد کردیم که این گازها را جمع کنند و نزدیک به دو میلیارد دلار نیز سرمایه‌گذاری انجام شد که طرح غرب و شرق کارون در دست اجرا است و طرح غرب کارون ظرف دو سال آینده به اتمام خواهد رسید که بتوانیم بخشی از این آلودگی را کاهش دهیم.

زنگنه در پاسخ به سوال دیگر نمایندگان مبنی بر عدم توزیع خدمات اجتماعی گفت: طرح‌هایی در غرب و شرق کارون گذاشتیم و سرمایه‌گذاری کردیم و همچنین برای سایر سرمایه‌گذاری‌ها تعیین کردیم که چهار درصد از میزان سرمایه‌گذاری‌ها صرف خدمات اجتماعی شود.

وی با اشاره به ۸۵ پروژه عام‌المنفعه‌ای که در وزارت نفت در دست اجرا است، گفت: مقادیر و ظرفیت این طرح‌ها مشخص است و در حد توان ماست. البته آقای ساری و نمایندگان اهواز می‌دانند که ما مشکلات زیادی در بخش مادی داریم به عنوان مثال دو هزار میلیارد بدهکاری پیمانکاران را نتوانستیم پرداخت کنیم، گرچه من تاکنون مشکلات موجود را از تریبون عمومی مجلس بیان نکرده‌ام اما این به آن معنی نیست که ما مشکلی نداریم.

زنگنه تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند همه پول نفتی که تولید می‌شود، در خدمت شرکت نفت است اما هر آنچه که صادر می‌شود تا ریال آخر آن به خزانه واریز شده و مجلس برای آن تصمیم‌گیری می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات اجتماعی توسط وزارت نفتگفت: در غرب کارون ۲۵۰ کارآموز را گرفتیم و با سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به آنها آموزش دادیم و بیشتر آنها به کار گرفته شده‌اند. از سال ۹۶ هم کلاس‌های کنکور را با محوریت آموزش و پرورش راه انداختیم که همه این کارها مسئولیت‌های اجتماعی است. تعدادی از این جوانان نتایج خوبی را کسب کردند ۹ نفر رتبه زیر هزار و دو نفر رتبه زیر صد کسب کردند که در دانشگاه‌ها مشغول شدند. برای خدمات اجتماعی باید جوانان و مردم منطقه را توانمند کرد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: برای مناطق نفت‌خیز این موضوع مهم است که ما باید با مردم زندگی کنیم و مردم با ما احساس دوستی و هم‌پیوندی کنند. همیشه طرفدار این هستم که در قانون بودجه برای مناطق نفت‌خیز بودجه مشخصی صرف شود اما اگر بودجه‌ ما به میزان کافی نیست، به این دلیل است که ما کمبود منابع داریم.

وی با اشاره به بحث مالیات و اختلاف با شهرداری‌ها گفت: در این زمینه مباحثی وجود دارد که باید بین شهرداری‌ها و مناطق نفت‌خیز بحث و بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز