خبرگزاری کار ایران

برای دومین ماه پیاپی؛

واردات نفتی کره‌جنوبی از ایران به صفر رسید

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۹۴

خرید نفت ماهانه کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه (سپتامبر) به صفر رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزارش‌ها حاکی از آن است که خرید نفت ماهانه کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه (سپتامبر) به صفر رسیده است.

کره جنوبی، بر اساس تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران به طور موقت از خرید نفت ایران اجتناب کرد. 

منابع آگاه با اعلام این خبر گفتند که کره جنوبی می‌تواند تا روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت را خریداری کند، که عمدتا نفت مایع است

صادرات نفت ایران در طی ماه‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹.۱ درصد کاهش داده و به ۷.۱۵ میلیون تن رسانده است.

سئول ۱۳.۰۷ میلیون تن نفت خام را در ماه اکتبر وارد کرده که در مقایسه با سال قبل به مقدار ۵.۱ درصد از ۱۲.۴۴ میلیون تن نفت خام کمتر شده است.

محموله‌های نفتی از عربستان سعودی، بزرگترین تامین‌کننده نفت کره جنوبی به حساب می‌آیند و در ماه اکتبر این مقدار تقریبا دو برابر شده و به ۴.۱۷ میلیون تن رسیده و از ۲.۶۸ میلیون تن سال قبل پیشی گرفته است.

در ده ماه اول سال گذشته، ۱۲۳.۵۲ میلیون تن نفت خام به کره جنوبی وارد شده است که نسبت به سال گذشته با مقدار  ۱۲۲.۸۸ میلیون تن مقداری افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز