خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس‌جمهور در نکوداشت مقام علمی و اخلاقی علامه محمد تقی جعفری

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۱۸

رئیس جمهور گفت: نسل معاصر این توفیق را داشته که در آشنایی با اندیشه، رفتار و شیوه زیست علمی علامه جعفری، تصویری جذاب و زیبا از اسلام و عالم مسلمان به خاطره ها بسپارد.

به گزارش ایلنا، رئیس جمهور در پیامی در نکوداشت مقام علمی و اخلاقی علامه محمد تقی جعفری با اشاره به دانش، فضیلت و اخلاق این فیلسوف ارجمند و والامقام تاکید کرد: نسل معاصر مسلمان و ایرانی این توفیق را داشته که در آشنایی با اندیشه، رفتار و شیوه زیست علمی آن اندیشمند زمان شناس تصویری جذاب و زیبا از اسلام و عالم مسلمان به خاطره ها بسپارد.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بزرگداشت نام و یاد علامه محمد تقی جعفری نکوداشت مقام دانش، فضیلت و اخلاق است. نسل معاصر مسلمان و ایرانی این توفیق را داشته که در آشنایی با اندیشه، رفتار و شیوه زیست علمی آن اندیشمند زمان شناس تصویری جذاب و زیبا از اسلام و عالم مسلمان به خاطره ها بسپارد.

او فیلسوفی ارجمند و والامقام و مورد قبول اندیشمندان بود، اما فرصت وعظ و خطابه و نشست و برخاست با مردم عادی را هم از دست نمی داد. هم حوزوی بود و هم دانشگاهی. از چنان وسعت نظر، فراخی اندیشه و بینش برخوردار بود که هیچ گروه و صنفی از لذت دیدار، مصاحبت و بهره گیری از دانشش محروم نبود.

علامه جعفری مروج دین با کردار پسندیده و فروتنانه و مبلغ دانش با وارستگی و شکیبایی بود، به این سبب جا دارد که نهادهای آموزشی، علمی و فرهنگی با معرفی آثار برجسته و سلوک اخلاقی او در توسعه دین و دانش و اخلاق گام هایی موثر بردارند.

از برگزارکنندگان این همایش ارزشمند تشکر می کنم و امیدوارم دانشگاه ها، حوزه ها و مراکز پژوهشی و فرهنگی کشور با اهتمام به اقداماتی از این دست در ارتقای سرمایه های فرهنگی و نمادین ایران به جد بکوشند و بنیان های زیست اخلاقی و علمی را در جامعه بیش از پیش تقویت نمایند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز