خبرگزاری کار ایران

عراقچی در دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی ایران و هلند:

از بین رفتن برجام به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین‌‌‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۵۰

معاون سیاسی وزارت امور خارجه هلند که به منظور برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی به تهران سفر کرده است، ظهر امروز با معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و پیرامون موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی در این ملاقات حمایت دولت هلند از حفظ و اجرای برجام و همچنین موضع هلند نسبت به مقابله با یکجانبه‌‌‌گرایی و قوانین فراسرزمینی آمریکا را مورد استقبال قرار داد و گفت: آمریکا با اقدام یکجانبه و غیرقانونی خود در خروج از برجام هم قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده و هم دیگران را به نقض آن تشویق یا حتی مجبور می‌‌‌‌کند.

وی ادامه داد: چنانچه برجام از بین برود، به معنی شکست دیپلماسی و غلبه زورگویی در عرصه بین‌‌‌المللی است. این امر مسلما به پیچیدگی‌‌‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه خواهد افزود. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ضمن تشریح سیاست‌‌‌‌های منطقه‌‌‌‌ای ایران اظهار داشت: سیاست ایران برخلاف برخی کشورهای منطقه که با اشتباهات سیاسی خود منطقه را دچار مشکلات و تنش‌های مختلف کرده‌‌‌اند، حفظ ثبات و گسترش امنیت در منطقه است.

عراقچی افزود: به همین دلیل ایران با داعش به عنوان مهم‌ترین عامل بی‌‌‌ثباتی منطقه مبارزه کرده است. 

آندره هاسپلز نیز در این دیدار تصریح کرد: هلند هم در ظرفیت ملی و هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا و عضو غیردایم شورای امنیت از برجام حمایت می‌‌‌‌کند و اجرایی شدن مکانیسم مبادلات بانکی و بهره‌‌‌مندی ایران از منافع برجام را با جدیت دنبال می‌‌‌‌کند.

وی همچنین ضمن اظهار تسلیت به مناسبت حمله تروریستی در شهر اهواز و محکوم کردن این حمله تروریستی نقش مهم  ایران در مبارزه با داعش را مورد قدردانی قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز