خبرگزاری کار ایران

دیدار سرکنسول ایران با مسئول کمیته اقتصادی نخست‌‌‌وزیر اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۹۲

سرکنسول ایران در اربیل با مشاور و مسئول کمیته اقتصادی نخست‌‌‌وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، آخرین تحولات منطقه‌‌‌‌ای و تاثیر تحریم ظالمانه آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی ایران در دیدار، مرتضی عبادی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و عثمان شوانی، مشاور و مسئول کمیته اقتصادی نخست‌‌‌‌وزیری اقلیم کردستان مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.

عبادی در این دیدار ضمن عادی دانستن تحریم آمریکا بر علیه ایران گفت: ملت و دولت ایران از ۴۰ سال قبل تحریم آمریکا را تجربه و به آن عادت کردند با این تفاوت که دولت آمریکا در گذشته قادر بود، برخی کشورها و سازمان‌‌‌‌های بین‌‌‌‌المللی از جمله شورای امنیت را با خود همراه کند و حتی قطعنامه‌‌‌هایی را بر علیه ملت ایران تصویب کند اما امروز حتی دوستانش تمایلی به همراهی با آنها ندارند. 

وی افزود: امروز دولت‌‌‌ها و ملت‌‌‌ها بر اینکه هیچ منطقی در تحریم آمریکا بر علیه ایران وجود ندارد، واقف هستند لذا شخصیت‌‌های مستقل، نوع اتخاذ موضع در برابر تصمیم یکجانبه آمریکا علیه ایران را  محک میزان استقلال کشورها در مقابل یکجانبه‌‌‌گرایی دولت خودشیفته آمریکا ارزیابی می‌‌‌کنند. 

عثمان شوانی، مشاور نخست‌‌‌وزیر اقلیم کردستان عراق پیوند طرفین را برادرانه دانست و با توجه به تاثیر مستقیم روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر زندگی مردم کردستان عراق، استمرار آن را را ضروری دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز