خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام ممدوحی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جدایی «ایرانیت و اسلامیت» یک سیستم انگلیسی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۶۱

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تفکیک ایرانیت و اسلامیت از یکدیگر تاکید کرد: قبل از مشروطه این فکر بوده و سیستم آن هم سیستم انگلیسی است که دین مقدر است و اختصاص به ایران هم نداشته است بلکه عراق و سوریه و لبنان هم مبتلا به چنین فکری بودند، الان هم هستند.

آیت الله حسن ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در بیان ارزیابی خود از فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی در چهار دهه‌ گذشته گفت: ما از انقلاب‌مان دو توقع داریم؛ یکی این‌که مدیریت داشته باشد و حدود و ثغور کشور و سربلندی در نظام بین‌المللی را حفظ کند و مملکت دارای آزادی‌های علمی و فکری باشد.

وی افزود: توقع دیگر هم در رشد است که باید رشد و آسایش عمومی را بیشتر و فساد را ریشه کن کنیم که در این بحث ما موفق نبوده‌ایم.

آیت‌الله ممدوحی اظهار داشت: ما در تربیت نیرو موفق نبودیم و الان متاسفانه آنچه که بر فضای امروز حاکم است نظام غربی است.

وی گفت: نه رادیو و نه تلوزیون ما در این مقوله درست کار نمی‌کند که ما به شدت از آن گله‌مندیم. رسانه‌های دیگر هم که گاهی اوقات به برخی مسائل دامن می‌زنند و این نگرانی‌ها را تشدید می‌کنند. از طرفی از دستگاه دولت هم نگران و گله‌مندیم که از این مباحث جلوگیری نمی‌کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر سه شعار اصلی انقلاب یعنی «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» اظهار کرد: این سه شعار الان هم صحیح است اما تنها مقداری انفعال در نظام فرهنگی پیدا کردیم و نگرانی مردم از اوضاع اقتصادی وجود دارد.

ممدوحی درباره تفکیک ایرانیت و اسلامیت از یکدیگر گفت: این‌ها از اول هم بوده‌اند. قبل از مشروطه این فکر بوده و سیستم آن هم سیستم انگلیسی است که دین مقدر است و اختصاص به ایران هم نداشته است بلکه عراق و سوریه و لبنان هم مبتلا به چنین فکری بودند، الان هم هستند. به این‌ها باید بی‌اعتنا بود و به این موارد دامن نزد.

وی ادامه داد: در مورد این چیزهای فاسدی که علنی می‌شود، آن‌ها از خدایشان است که در روزنامه‌ها‌ بیایند، ما ندانسته ‌می‌خواهیم طرد و نقض کنیم اسمش را می‌بریم و آنها اصلا همین را می‌خواهند که اسمشان در روزنامه‌ها بیاید.

این عضو جامعه مدرسین درباره پارامترهایی که می‌تواند به روحیه امید به آینده در کشور ختم شود، ابراز داشت: فقط و فقط تنها پارامتر در این زمینه گوش دادن به حرف رهبری است. با اینکه بحثم سیاسی هم نیست و بنده در نظام و کارهای مدیریتی و اجرایی مسئولیتی ندارم و کاری از زیرمجموعه‌های رهبری هم در دستم نیست اما معتقدم قدرت داخلی و معنوی ایران در گوش دادن به حر‌ف‌های رهبری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز