خبرگزاری کار ایران

نانواکناری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

عقب‌نشینی واشنگتن تنها به معافیت نفتی ۸ کشور محدود نخواهد شد/ اروپایی‌ با مقاومت در برابر قلدری آمریکا، آبروی سیاسی‌ خود را حفظ کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۵۵۲

یک نماینده مجلس تاکید کرد: اروپایی‌ها حتما اینقدر عاقل هستند که نسبت به رویکرد قلدرمابانه امریکا جواب منفی بدهند و نسبت به برجام متعهد بمانند.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره معافیت هشت کشور از تحریم‌های امریکا برای خرید نفت از ایران گفت: مطمئنا آمریکایی‌ها یک ارزیابی از توانمندی‌های ایران دارند و می‌دانستند مانوری را که طی آن گفتند صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم، نمی‌توانند در عمل اجرایی کنند، درنتیجه از این برخورد و تاکتیک خود عقب‌نشینی کردند و این هشت کشور را معاف کردند تا بگویند ما اجازه دادیم که نفت ایران به فروش برسد. اما اگر این کار را هم نمی‌کرد ما می‌توانستیم به فروش نفت خود ادامه دهیم و تحریم‌ها را دور بزنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عقب‌نشینی آمریکا تنها محدود به معافیت این هشت کشور نشده و نخواهد شد، اظهار کرد: آن‌ها عقب‌نشینی‌‌های دیگری هم داشتند از جمله در مورد بندر چابهار اعلام کردند که این بندر می‌تواند به ارتباطات و فعالیت‌های خود ادامه دهد. این عقب‌نشینی‌های آمریکا توانمندی‌های نظامی ما را می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که بخواهد یکجانبه‌‌گرایی را دنبال کند، باید بداند که افکار عمومی این اقدام را نمی‌پسندد لذا مجبور هستند که در این مسیر عقب‌نشینی لازم را داشته باشند تا بتوانند در مسیر عقب‌نشینی عمومی قدمی را برداشته باشند. ما با همت مردم و رهبری مسیری را طی می‌کنیم که اقتدار نظام را به جهان اثبات کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره سوریه و یمن عنوان کرد: مردم و مسئولانی که در این عرصه هستند، با ظلمی مقابله می‌کنند که به این دو کشور روا داشته شده است. ما هم در مسیر دفاع از مظلومان هرکجا که باشد، بر اساس قانونی اساسی حمایت‌های لازم  را خواهیم داشت ولی اروپایی‌ها حتما انقدر عاقل هستند که نسبت به رویکرد قلدرمابانه آمریکا جواب منفی بدهند و نسبت به برجام متعهد بمانند.

وی اضافه کرد: اروپایی‌ها در این عرصه مقاومت می‌کنند و انتظار داریم که به این مقاومتشان ادامه دهند تا مسیری را طی کنند که اقتدار و آبروی سیاسی خودشان را حفظ کنند.

نانواکناری پیشنهاد ایجاد ستاد و معاونت‌هایی در وزارتخانه‌ها برای مقابله با تحریم‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حتما چنین کاری می‌کنند. مگر می‌شود وزارتخانه‌ها در این رابطه دخیل نباشند و کار نکنند. مردم و مسئولان و هر سه قوه وظایف خود را انجام می‌دهند تا بتوانیم در بحث کشاورزی، دارو بدون هیچ مشکلی مطالبات مردم را تامین کنیم و همه وزارتخانه‌ها به شکلی در این امر ورود پیدا می‌کنند تا بتوانند با دشمنی آمریکا مقابله کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز