خبرگزاری کار ایران

گزارش یک رسانه انگلیسی از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۳۹۹

ایندیپندنت با اشاره به اینکه در حال حاضر فیفا در حال رایزنی با ایران برای برطرف شدن ممنوعیت‌ حضور زنان در ورزشگاه‌ها است، نوشت: برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته صدها نفر از زنان ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال شدند.

به گزارش ایلنا، حضور زنان در ورزشگاه آزادی که روز گذشته در جریان بازی پسپولیس و کاشیما در فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا صورت گرفت، موجب توجه رسانه‌های جهان به این مساله شد.

ایندیپندت در گزارشی با اشاره به این موضوع نوشت: برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته صدها نفر از زنان ایرانی موفق به حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی فوتبال شدند.

در ادامه این گزارش آمده است: به صورت تخمینی ۵۰۰ نفر از جمعیت ۸۰ هزار نفری ورزشگاه را زنان تشکیل می‌دادند که در جایگاهی جدا از مردان بازی را از نزدیک تماشا کردند. شنیده‌ها حاکی از ان است که اکثر این بانوان از اقوام بازیکنان و یا اعضای تیم فوتبال بانوان بودند، اما این حرکت می‌تواند شروعی برای پایان محرومیت زنان از تماشای مسابقات مهم باشد.

ایندیپندنت با اشاره به اینکه در حال حاضر فیفا در حال رایزنی با ایران برای برطرف شدن این ممنوعیت‌ها است، یادآور شد: از ۳۹ سال پس از انقلاب اسلامی، زنان و دختران ایرانی مجاز به حضور در مسابقات ورزشی مردان نیستند و از سال ۱۹۸۱ حق حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات لیگ برتر را نداشته‌اند. اما زنان طرفدار تیم‌های خارجی موفق به حضور در برخی بازی‌ها شده‌اند.

در  ماه مارس، ۳۵ زن برای تلاش برای حضور در ورزشگاه و تماشای  مسابقه  بین پرسپولیس و یک تیم دیگر در تهران بازداشت شدند. با این حال، در ماه ژوئن زنان موفق به حضور در ورزشگاه برای تماشای بازی تیم ملی خود در جام جهانی در مقابل اسپانیا شدند و ماه گذشته با از بین رفتن برخی از محدودیت‌ها ۱۰۰ زن موفق به تماشای بازی دوستانه بین ایران و بولیوی در ورزشگاه آزادی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز