خبرگزاری کار ایران

خرازی در دیدار رئیس‌جمهور سابق اتریش:

جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۶۱۴

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که به دعوت میزبان اتریشی جهت شرکت در بیست و دومین مجمع اروپایی در اتریش به سر می‌برد، با رئیس‌جمهور پیشین این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات دو طرف درباره روابط دو کشور، روابط ایران و اروپا و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

هاینس فیشر در این ملاقات گفت که تحولات مهمی در منطقه و به ویژه در رابطه با ایران و تحریم‌های جدید آمریکا رخ داده است و اظهار امیدواری کرد که دولت ایران بتواند این مشکلات را پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به مسائل منطقه و به ویژه یمن اظهار داشت: در این سرزمین، جنگ باعث بدبختی مردم شده و باید فرصت‌هایی فراهم کرد که این جنگ پایان یابد.

رئیس‌جمهور پیشین اتریش اظهار امیدواری کرد که ارسال سلاح به کشورهایی که علیه یمن می‌جنگند، متوقف شود.

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز در این ملاقات، با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های جدید اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است و متاسفانه آمریکا با نقض برجام دیگر قابل اعتماد نیست. یکی از دلایلی که ایران آمادگی ندارد با دولت فعلی آمریکا وارد گفت‌وگو شود، به این سبب است که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

وی به نقش ثبات‌‌‌‌‌دهنده ایران در منطقه، به ویژه مبارزه با گروه‌های تروریستی و یاری رساندن به دولت‌های عراق و سوریه توضیحاتی ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز جنگ یمن را ظالمانه توصیف کرد و از اینکه دنیا و به ویژه جهان غرب به این مسئله توجه نمی‌کند و برای کشورهایی که مردمان این سرزمین و مدارس و بیمارستان‌ها را ویران می‌کنند، ابراز تاسف کرد و خواستار این شد که جامعه بین‌المللی توجه ویژه‌ای به پایان جنگ در یمن داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز