خبرگزاری کار ایران

در تهران؛

دومین کنفرانس همکاری‌‌‌های ایران و قفقاز شمالی اواخر امسال برگزار می‌‌‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۹۰۷

سفیر ایران و وزیر امور قفقاز شمالی بر سر برگزاری دومین همایش همکاری‌های ایران و قفقاز شمالی توافق کردند.

به گزارش ایلنا، یکی از موضوعات مهمی که در دیدار مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو و سرگئی ویکتوروویچ چبوتاریف، وزیر امور قفقاز شمالی مورد بحث قرار گرفت، برگزاری دومین کنفرانس همکاری‌‌‌های ایران و قفقاز شمالی بود که اواخر سال جاری در تهران برگزار می‌‌‌‌شود.

در این ملاقات طرفین با تاکید بر روابط عالی سیاسی دو کشور و روند رو به رشد همه جانبه این روابط، موضوعات مربوط به تسهیل روابط بازرگانی، حل مسائل کریدور شمال جنوب، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌‌‌های استانی، توسعه همکاری‌‌‌های استانی، اجرایی کردن توافقات و تفاهمات، برگزاری همایش ایران‌‌‌شناسی، برگزاری همایش ایران و قفقاز شمالی و کمیسیون مشترک همکاری در تهران با حضور وزیر قفقاز شمالی و سایر زمینه‌‌‌های همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

بر این اساس، دومین کنفرانس همکاری‌‌‌های ایران و قفقاز شمالی در فوریه ۲۰۱۹ در تهران در دو بخش علمی - تاریخی و اقتصادی - تجاری با همکاری مرکز مطالعات سیاسی و بین‌‌‌المللی وزارت امور خارجه و وزارتخانه‌‌‌‌ها و سازمان‌‌‌های اقتصادی و اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

به علاوه توسعه همکاری‌‌‌‌‌های علمی، آموزشی، پژوهشی در حوزه پیوندهای تاریخی منطقه قفقاز شمالی و ایران، توسعه تجارت و همکاری‌‌‌‌ها در حوزه سرمایه‌‌‌گذاری و پروژه های مشترک اقتصادی از محورهای این کنفرانس خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز