خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی تلفنی انجام شد؛

دعوت جهانگیری از رییس‌جمهور عراق برای سفر به تهران

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۲۸

معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی مشترک روابط ایران و عراق که جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در نجف بسر می‌برد، در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور عراق گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این گفت‌وگو، ضمن تشکر و قدردانی دولت و ملت ایران از دولت و ملت عراق به خاطر میزبانی از زائران اربعین بار دیگر انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهوری جدید عراق را تبریک گفت و برای وی، دولت و ملت عراق آرزوی توفیق و تحقق خواسته‌‌‌‌های ملت این کشور را کرد.

وی با اشاره به روابط عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد مناسبات میان ایران و عراق هرچه بیشتر و در همه ابعاد توسعه یابد.

معاون اول رئیس‌‌‌جمهور همچنین از برهم صالح برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال رئیس‌‌‌جمهور عراق قرار گرفت.

برهم صالح نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از حضور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع زائران اربعین حسینی در عراق ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز مراسم میلیونی اربعین، اظهار امیدواری کرد این روند تا پایان مراسم ادامه یابد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: دولت و مسئولان عراقی کمک به هرچه بهتر برگزاری مراسم اربعین را وظیفه و افتخار خود می‌‌‌دانند.

صالح افزود: ایران و عراق دو کشور همسایه و دوست هستند که روابط تاریخی با یکدیگر دارند و ما امیدواریم در این دوره شاهد تعمیق و گسترش هرچه بیشتر روابط درهمه زمینه‌ها باشیم.

وی با تشکر از دعوت جهانگیری از وی برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی به ویژه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌‌وگو کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز