خبرگزاری کار ایران

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چه گفتند؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۵۶

وزارت صنعت، معدن و تجارت، چهارمین و آخرین وزارت‌خانه‌ای بود که صلاحیت گزینه پیشنهادی آن با سخنرانی موافقان و مخالفان و دفاعیات رحمانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جلسه امروز مجلس در حالی برگزار شد که مهم‌ترین دستور جلسه امروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برای چهار وزارتخانه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و امور دارایی، صنعت، معدن و تجارت و وزرات راه و شهرسازی بود.

بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت، چهارمین و آخرین وزارت‌خانه‌ای بود که صلاحیت گزینه پیشنهادی آن مورد بررسی قرار گرفت.

اگر مجلس به شما اعتماد کرد، به فکر اصلاحات اساسی به نفع مردم باشید

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چه گفتند؟

 احمد بیگدلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت گفت:‌ مخالفت من با رحمانی مخالفت شخصی نیست چراکه می ‌توانم مراتب خوشحالی خود را از ایشان که از نمایندگان ادوار هستند ابراز کنم اما در راستای وظیفه نمایندگی خود به برنامه‌های ایشان می‌پردازم.

وی با اشاره به مساله نظم بازار و تامین کالای مورد نیاز، گفت: در بهمن ماه ۹۱ کانون تمرکز در بخش کشاورزی در قانونی به نام قانون مرکزی به تصویب مجلس رسید و سیاست‌گذاری این حوزه از وزارت صمت به وزارت کشاورزی واگذار شد و در این مدت وزارت جهاد توانست موفقیتی در این حوزه داشته باشد که خودکفایی در تولید گندم و کاهش واردات برنج از جمله این موفقیت‌ها است.

این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: علیرغم موفقیت‌ها در این حوزه برخی جهت کمرنگ نمودن این موفقیت‌ها تلاش کرده‌اند که از جمله آن  بیانیه اتاق بازرگانی بود که در حضور کاندیدای وزارت به تایید رسید. به اعتقاد بسیاری این امر منجر به ملغی شدن آن قانون شد و رصد ما نشان می‌دهد که این روند در دوره‌ای که شما قائم مقام بوده‌اید وجود داشته است و حتی مدیر کلی برای این منظور وجود داشته است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن خود را متولی تنظیم بازار دانسته است، اظهار داشت:  شما هیچ ابزاری برای این کار ندارید. شرکت‌های غله یا خصوصی‌سازی شده یا در حال خصوصی شدن هستند. نظام بازرسی در حال حاظر در بی رمق‌ترین دوران خود به سر می‌برد. علت این جهت‌گیری اشتباه چیست و اجازه دهید کار به روال قبلی خود ادامه یابد.

نماینده مردم خدابنده تصریح کرد: هدف قانون تمرکز در مجلس هشتم تشریح شد و شما در آن زمان رییس کمیسیون بودید و این قانون باعث شد اختیارات در وزارت کشاورزی متمرکز شود و شاید ایراداتی به وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه هم باشد اما نباید کل آن را انکار کرد. گفته می‌شود در طرح برنامه صنعتی که مسئول برنامه‌ریزی کلان بوده در خصوص زمان و میزان در حوزه کشاورزی که به عهده وزارت کشاورزی بوده  تصمیمی گرفته نشده است.

بیگدلی افزود: من ضمن تاکید براین قانون می‌گویم اگر چنین تصمیمی درست باشد این خلاف مشی رییس‌جمهور است و وظیفه وزرا عمل به قانون است. اگر همه در جایگاه قانون حرف می‌زدند مردم گرفتار نمی‌شدند و اگر این روحیه در شما وجود داشته باشد به بخش کشاورزی آسیب می‌رساند. شما نمایندگان بهتر می‌دانید در یک کشاورزی پیشرفته همه کارها با هدف بازار انجام می‌شود. آیا پایبند به قانون تمرکز هستید؟ یا به دنبال ایجاد موازی کاری برای تنظیم بازار خواهید بود؟

این عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه تا اصلاح قانون انتظار می‌رود به قانون موجود احترام بگذارید، گفت: تا کنون نظام قیمت‌گذاری اثر مطلوبی در کشور ایجاد نکرده است و مشکلاتی ایجاد کرده و شاهد گران فروشی هستیم و دولت باید در بازارها و رفتارها نظارت داشته باشد و بورس کالا راهگشا است. در این بخش در برنامه شما هیچ برنامه‌ای یافت نمی‌شود نظام بودجه را چطور می‌خواهید تنظیم کنید؟ چگونه می‌خواهید مصرف‌کننده‌ها را از خرید با قیمت زیاد نجات دهید؟

وی خطاب به رحمانی گفت: هم فکری با اتاق بازرگانی و تشکل‌ها می ‌واند به دولت کمک کند. برنامه‌هایتان در این بخش چیست؟ سکوت است و چرا؟ اگر دولت بخواهد به صورت دستوری تعیین قیمت کند اختلاف قیمت ایجاد می‌شود. قیمت‌گذاری دستوری اثر نامطلوبی خواهد گذاشت و کاهش انگیزه تولید را در بر خواهد داشت.

بیگدلی گفت: از نمایندگان می‌خواهم تا وزیر اعلام برنامه ننموده‌ از دادن رای خودداری کنند. در مورد استفاده از سازمان‌های صنفی و نظارت در خدمات و کالاها، این مهم  بعد از انقلاب در تهران و شهرستان‌ها منحل و قانون نظام صنفی از بین رفت و کمیته‌هایی در شهرها ایجاد شد و مسئولیت‌هایی را عهده‌دار شدند و در سال ۵۹ اولین قانون صنفی به تصویب شورای انقلاب رسید.

نماینده مردم خدابنده گفت: آقای رحمانی چه برنامه‌ای دارید؟ استفاده از تشکل‌ها برنامه شماست. اما چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد. وزارت صمت باید بانک اطلاعاتی جهت‌ده و فهرست‌هایی را برای رتبه‌بندی‌ها ایجاد کند. متاسفم که این را می‌گویم شما برنامه موثری ندارید و چیزی را ارائه نکردید. اگر مجلس به شما اعتماد کرد به فکر اصلاحات اساسی به نفع مردم و کشور و انقلاب باشید.

رحمانی اعتقاد دارد وزارت صمت سیاستگذار است، نه بنگاهدار/ کارنامه ویزر پیشنهادی زبانزد است

مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چه گفتند؟

حسینعلی شهریاری امشب در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق اقتصادی کشورها ناشی از رونق صنعت، معدن و تجارت است. در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از حساس‌ترین بخش‌های کشور است و برنامه‌هایش تاثیر مستقیمی بر اقتصاد و مردم دارد و به تعبیری نبض اقتصاد کشور است. 

وی به سوابق وزیر پیشنهادی صمت اشاره کرد و اظهار داشت: حسن سوابق رحمانی نویدبخش برای وزارتخانه و بخش‌های مربوط به صنعت، معدن و تجارت برای کشور است. نمایندگان مخالف به گونه‌ای حرف می‌زند که گویی یک وزارتخانه حلال مشکلات کشور است غافل از اینکه وزیر فقط یک فرد در کابینه است. 

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه رحمانی علاوه بر داشتن تعهد و تخصص، یکی از برترین مدیران اجرایی و اقتصادی است، تصریح کرد: انتخاب رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان از اراده دولت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق بخشیدن به بنگاه‌های کسب و کار است. بی‌تردید یکی از چالش‌های کشور اعتقاد مدیران به ارزش‌های دینی و انقلابی و باور به اندیشه‌های غربی و از سوی دیگر، تجهیز به دانش مدیریتی است. مدیرانی که دارای این ویژگی هستند، موفق می‌شوند. 

شهریاری ادامه داد: رحمانی در حوزه اندیشه و باور و رفتارهای انقلابی، آزمون خود را پس داده و با رویکردهای داخلی و بین‌المللی صاحبنظر است و دارای سطح دانش قابل قبولی است. کسانی که با وی آشنا هستند، می‌دانند رویکرد تعامل با دنیا به عنوان یک استراتژی هدفمند از سوی ایشان دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه رویکرد رحمانی موجب دلگرمی فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت است، خاطرنشان کرد: کارنامه درخشان رحمانی نشان می‌دهد اعتماد و اعتقاد وی به بخش خصوصی می‌تواند روزهای خوبی را در این حوزه رقم بزند. با انتخاب رحمانی در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت، چشم‌انداز افزایش صادرات بر مبنای ارزش افزوده را رقم می‌زند. خروج از بحران‌های پیشرو و ورود به بازارهای بین المللی نیازمند دانش و تجربه است و برنامه‌محوربودن و کارنامه ایشان زبانزد است. تجارب ایشان در حوزه‌های مرتبط سبب می‌شود این مجموعه گام‌های موثری بردارد. 

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: اهتمام به افزایش صادرات غیرنفتی موجب خروح از رکود می‌شود. ایجاد فضای کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خروجی موجب افزایش رونق صنعت و معدن و خروج از رکود می‌شود. تحریم بازار خارجی و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی از اقدامات موثر ایشان است. 

شهراری با تاکید بر اینکه سکان وزارت صمت به شخصی سپرده می‌شود که در تولید و تجارت سوابق درخشانی دارد و به عنوان مدیر استراتژیک شناخته می‌شود، ابراز داشت: برنامه ایشان بارقه امیدی در میان فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت و کارآفرینان و... ایجاد می‌کند. ایشان گفتند لیستی از طرح‌های غیراقتصادی تهیه می‌کند و به صراحت می‌گوید ادامه آنها به نفع کشور نیست. 

وی اضافه کرد: ایشان گفته است در واگذاری برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی دولتی به بخش خصوصی اقدام می‌کند. ایشان اعتقاد دارند وزارت صمت سیاستگذار است و نه بنگاهدار. از بزرگ شدن بخش خصوصی هراس ندراند.

این نماینده رحمانی با بیان اینکه مخالفت با خام‌فروشی، تلاش برای حضور در بازارهای جهانی، ایجاد بستر برای تولید و برنامه‌ریزی از برنامه‌های ایشان است، عنوان کرد: برای تعامل با نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌اند. ایشان گفتند مشی دولت و من شایسته‌سالاری است و از حضور زنان در انتصابات حمایت قطعی می‌کنند.

«رحمانی» در برنامه‌هایش کلی‌گویی کرده است/ وزیر پیشنهادی می‌خواهد مشکل آدم و عالم را حل کند

محمود صادقی نماینده مردم تهران که به عنوان مخالف وزیر صمت سخن می گفت اظهار داشت: ابتدا بنده سوال می‌کنم که ترمیم کابینه در شرایط فعلی با چه هدفی است، هدف ترمیم کابینه افزایش کارآمدی دولت، شفافیت بیشتر و مبارزه با فساد، جلب اعتماد مردم و بازسازی سرمایه اجتماعی است. رییس‌جمهور با ۲۴ میلیون رای سکان امور را به دست گرفت اکنون متاسفانه با گذشت یک و نیم سال از رای مردم این سرمایه اجتماعی رو به افول است .

وی افزود: آقای روحانی گفتند سخنان انتخاباتی نگویید، بنده باید به سخنان ایشان عمل کنم حرف‌های انتخاباتی مربوط به وقت انتخابات است آن زمان وعده بدهیم و بعد به همه چیز پشت پا بزنیم در حالی که در طول ۴ سال باید همه حرف‌ها آویزه گوشمان باشد شعارهای تندمان را فقط در چند روز انتخابات مصرف نکنیم.

صادقی با اشاره به نقد رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: در رزومه ایشان فرضیات باید براساس وضع موجود و پیش‌بینی شاخص‌های اقتصادی باشد ظاهرا برنامه ایشان از برنامه‌های استراتژیک وزارتخانه گرفته شده که قبل از سال ۹۷ نوشته شده است و داده‌ها براساس سال ۹۶ است و حتی به روز نشده است مثلا نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۹۷ منفی یک است در حالی که افزایش سه درصدی را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه ایشان هدف‌گذاری روی بخش‌های صنایع کلیدی مشخص نیست. خودرو، واردات، قیمت‌گذاری، خودروهای برقی، خودکفایی و بومی‌سازی با توجه به تحریم توجهی نشده است سوال این است که دسترسی به نرخ بهره‌وری با توجه به افت تولید چگونه انجام می‌شود طرحی برای جبران و تاب‌آوری و تداوم کسب و کار ارائه نشده است همچنین برنامه ایشان ارتباطی با بودجه سالانه و سنواتی ندارد و هدف‌گذاری‌ها فراتر از بودجه سنواتی است.

وی باتاکید بر اینکه کلی‌گویی آسان است اما باید برنامه‌ها مبتنی بر وضع موجود باشد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های وی پیشنهادی گسترده است می‌خواهد مشکل آدم و عالم را حل کند اما معلوم نیست که کدام بخش در برنامه ایشان اولویت دارد .

صادقی اظهار داشت: جذب نیروی انسانی در یک دهه گذشته و خروج خارجی‌ها را داریم که برای آنها هیچ برنامه جایگزینی ارائه نشده است سهم بنگاه‌های کوچک، صنایع تبدیلی، کشاورزی و الکترونیک چگونه است؟ هیچگونه برنامه کمی در برنامه ارائه شده از سوی ایشان دیده نمی‌شود.

وی افزود: باید پرسید با توجه به وضعیت سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی اولویت ایشان برای پاسخگویی به این شرایط فوق العاده چیست و در مدت سه سالی که پیش رو دارند کدام یک برایشان ارجح‌تر است .

این نماینده مجلس بیان کرد: آقای رحمانی کلی‌گویی کرده در حالی که با توجه به تحریم‌ها باید تکیه بر بخش خصوصی باشد که در این رابطه برنامه‌ای ارائه نکرده است .

وی اظهار داشت: در سیاست اقتصاد مقاومتی ایجاد رقابت سالم بر کسب و کار و همچنین اقتصاد رقابتی تکیه شده تاکنون که کمتر به آن توجه شده است .

صادقی با بیان اینکه ضرورت انسجام و توازن بخش‌های مختلف باید در دستور کار باشد خطاب به رحمانی گفت: شما بنا دارید متصدی سه وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت باشید آیا توانسته‌اید انسجام ایجاد کنید در نامه اقتصاددانان و رهبری چند بار به این موضوع تاکید شده که نابرابری بین تجارت و تولید از بین برود.

وی اظهار داشت: طی شش دهه گذشته تولید و کشاورزی در مقابل خدمات رو به افول بوده آنگونه که سلطه سرمایه تجاری و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور باعث شده عدم توازن بین بخش‌های تولیدی کشاورزی ، صنعت و خدمات دیده شود. بنابراین باید در این اهداف تغییر ایجاد شود.

صادقی گفت: سوال این است که چرا وزراء عوض می‌شوند شما که همان برنامه‌هایی که شریعتمداری داشته را ارائه داده‌اید مگر بنا نیست که تحول ایجاد شود؟ شریعتمداری بروز فساد را به وزیر قبلی نسبت داد و واردات رانتی و ثبت سفارش خودرو را مربوط به قبل دانست. سوال این است که شما چه کرده‌اید؟ شما معاون نعمت‌زاده بوده‌اید آیا نمی‌خواهید به این موضوعات پاسخ دهید؟ آیا از پاسخگویی فرار می‌کنید؟ شما ۳۰ عنوان سابقه دارید سه دوره مجلس رییس هیات مدیره مس ایران بوده‌اید چه نقشی در این زمینه داشته‌اید؟ سه مقطع تحصیلی را طی کرده‌اید آیا امکان‌پذیر است با این همه مسئولیت دانشجو هم باشید این همه مسئولیت و ارتقای تحصیلی هیچ تناسبی با ندارد .

این نماینده تهران گفت: آقای روحانی گفته‌اند عده‌ای از ارز یارانه‌ای سوء استفاده کرده‌اند در این رابطه اگر ابوذر و سلمان هم به کار گرفته شده‌اند باید عوض شود سوال این است که چرا خودتان به این کار عمل نمی‌کنید .

وی به احداث کارخانه ذوب و پالایش در ورزقان اشاره کرد و گفت: عنوان می‌شود که این کارخانه قرار است به اطاعت از رهبری ساخته شود در حالی که ساخت آن فاجعه‌ای به مراتب بزرگتر از دریاچه ارومیه را به دنبال خواهد داشت می‌خواهند ۵ هزار میلیارد تومان هزینه کنند که برای پانصد نفر اشتغالزایی کنند. این طرح شبیه همان طرح‌هایی است که آب دریاچه ارومیه را فرو برد و باید برای این اقدام پیوست زیست محیطی لحاظ شود.

اگر وزرا رای بیاورند، به هتل پنج ستاره نمی‌روند

یوسف‌نژاد گفت: وقتی می‌خواهیم حکمی بدهیم باید انصاف و موازین اخلاقی را رعایت کنیم و اینکه بدانیم آیا در جایگاهی هستیم که این حکم را صادر کنیم یا نه. من خودم را برای اظهارنظر در مورد وزیر پیشنهادی صمت ذی‌صلاح می‌دانم.

وی ادامه داد: هشت سال است که به صورت مداوم در کمیسیون صنایع حضور دارم و فعالیت‌هایی نیز در خود وزارتخانه داشته‌ام همه ما می‌دانیم پذیرش مسئولیت در این برهه خیلی سخت است و هر کسی قبول نمی‌کند. آقایان و خانم‌ها اگر وزرا امروز رای بیاورند به هتل پنج ستاره نمی‌روند بلکه به جایی می‌روند که کوهی از مشکلات انتظار آنها را می‌کشد.

یوسف‌نژاد ادامه داد: شرایط تحصیلی و تجربی و عملی آقای رحمانی کاملا با مسئولیتی که امروز قرار است به ایشان واگذار شود همخوانی دارد و دیگر ما نیازی نداریم که به ایشان آموزش بدهیم. هزینه‌ای که برای بسیاری از مسئولان تا امروز پرداخته‌ایم و متاسفانه جواب نگرفته‌ایم.

وی افزود: بحث سامانه قیمت‌گذاری خودرو، تجارت خارجی و جلودار بودن معدن، جزو اهم مسائلی است که رحمانی به آنها کاملا آشنا است. آقای صادقی در مخالفت با ایشان اشاره کردند که برنامه‌های رحمانی همان برنامه‌های قبلی است اتفاقا این درست است وزیر با اسناد بالادستی روبرو است و خودش را باید با آن وفق بدهد و از شرایط روز استفاده کند.

یوسف‌نژاد تشریح کرد: رحمانی باید با کمک ظرفیت مجلس و کمیسیون‌های تخصصی گره از مشکلات وزارتخانه باز کند ایشان هم از نگاه مجلس دولت را دیده و هم از نگاه دولت مجلس را دیده است علاوه بر اینها آقای رحمانی فردی سالم و صادق است و روابط بین دستگاه‌های دولتی را می‌تواند به راحتی استفاده کند.

وی ادامه داد: هر کسی که از مجلس برای پیشبرد برنامه‌های خود استفاده کرده، برد کرده است. مجلس هم باید به وزرا کمک کند. یک وزیر بدون استفاده از مجلس موفق نیست. باید گفت که آقای رحمانی کاملا این مساله را باور دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به صحبت‌های صبح رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی صبح حرف‌هایی زدند اما مهم آن است که خود ایشان به معدن، خودرو و صنعت کمک کند. وزرای محترم مجلس خانه شماست اگر مشکلی پیش آمد باید بگوییم من می‌روم مجلس و آن را حل می‌کنم هر چند برخی از اشخاص نخواستند که از این ظرفیت استفاه کنند.

وی در پایان گفت: بحث ارزش افزوده، بیمه، تامین اجتماعی و صنعت که زمین‌گیر شده و تسهیلات بانکی مسائلی است که باید به آن رسیدگی کند.

پاکدستی رحمانی از زندگی‌اش مشخص است/ چه کاری برای تسهیل امور انجام دادیم که امروز طلبکار هستیم

 عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و اشتهارد به عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس گفت: امروز کشور در شرایط حساس قرار داد و زمان دعوای مجلس و قوه قضاییه و دولت با یکدیگر نیست. باید دست به دست هم بدهیم و به جای دعواهای حزبی و جناحی و گروهی به دنبال راهکارها باشیم.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که سه دوره در مجلس و در کمیسیون صنایع حضور داشتم باید بگوییم که وزارت صمت یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است و کسانی که مخالف وزیر پیشنهادی صمت هستند، باید بدانند مشکل نه در وزارتخانه بلکه در بخش تولید ، بیمه و مالیات ، بانک و گمرک است .

اکبریان با تاکید بر اینکه آقای شریعتمداری انصافا در این وزارتخانه زحمت کشید، گفت: ما چه کاری توانستیم برای تسهیل امور انجام دهیم که امروز طلبکار هستیم .

نماینده مردم کرج و اشتهارد گفت: دولت تصمیم گرفته در تیم اقتصادی خود جابجایی‌هایی انجام دهد و انصافا آقای رحمانی فرد دلسوز وفادار به نظام آشنا به مجلس و بخش خصوصی و دارای فکر است. پیش از این در شرکت آلومینیوم المهدی بسیار تلاش کرده و به عنوان قائم مقام وزارت صنایع به تمام استان‌ها سفر کرده و با مشکلات بخش‌های مختلف آشنا شده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که امروز درباره موضوع معدن سونگون حرف می‌زنند باید اطلاعاتی دقیق در این موضوع داشته باشند و با اطلاعات دقیق درباره آن حرف بزنند. افرادی که درباره مدارک تحصیلی آقای رحمانی صحبت می‌کنند باید بدانند که آقای رحمانی ۱۵ سال پیش با مدرک لیسانس وارد مجلس شدند و این گونه نبوده که بخواهد در یک زمان کوتاهی به دنبال جمع‌آوری مدرک باشد.

نماینده مردم کرج و اشتهارد افزود: رحمانی دو سال است که معاون وزیر صنعت است چگونه او را وارث مشکلات وزارتخانه می‌دانیم همه ما در ایجاد این مشکلات سهم داریم و نباید مشکلات را گردن یکدیگر بیاندازیم. رحمانی شناخت کامل از وزارت صنعت دارند و مشکلات این وزارتخانه را می‌شناسد .

اکبریان با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صمت برنامه مدونی برای تولید دارد، گفت: آقای رحمانی در رابطه با مبارزه با فساد برنامه دارد و زندگی و پاکدستی وی مشخص است. ایشان برای خام‌فروشی برنامه دارد برای صادرات محور کردن وزارت صمت و توسعه صادرات غیر نفتی برنامه دارد.

وی تاکید کرد: کسی که خودش آلوده باشد نمی‌تواند با فساد مبارزه کند و پاکدستی آقای رحمانی از زندگی‌اش مشخص است.

اکبریان خطاب به  مخالفان وزیر پیشنهادی صمت گفت: آقایان مشکل خودرسازی در خصولتی‌هاست یک وزیر به تنهایی چه کاری می‌تواند برای رفع مشکلات انجام دهد مشکل پتروشیمی‌ها در خصولتی‌ها است. بیاید بدون دعواهای گروهی مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه آقای رحمانی به مدیران بومی اعتقاد دارد، گفت: برنامه‌های وی در راستای حمایت توان داخل است و می‌تواند در بکارگیری مدیران بومی بسیار موثر عمل کند .

نماینده مردم کرج و اشتهارد ادامه داد: آقای رحمانی نیروی ارزشی و وفادار به نظام و انقلاب و دولت است و امیدواریم امروز با رای قاطع وی را راهی وزارت صمت کنیم و البته ایشان از این پس باید درباره مطالبات مردم و نمایندگان مجلس پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز