خبرگزاری کار ایران

کوچی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه:

اسلامی، آقازاده نیست/ وزیر پیشنهادی اعتقادی به ورود اتوبوسی مدیران ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۲۴

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: آقای اسلامی، آقازاده نیست و وابسته به جریان سیاسی نبوده که بخواهد بر این اساس وارد دستگاه اجرایی شود. وی کار خود را از کارشناسی شروع کرده و امروز بر اساس توانمندی‌هایش برای پست وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی در صحن علنی مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، با بیان اینکه امروز درباره وزارتخانه‌ای تصمیم می‌گیریم که در اقتصاد، توسعه و رشد و آبادانی بسیار موثر است، گفت: این وزارتخانه ۱۷ معاون دارد که هر یک از معاونان به اندازه یک وزیر می‌توانند فعال باشند و در تصمیم‌گیری‌ها موثر عمل کنند. 

وی افزود: مسئولیت سنگینی در شقوق مختلف حمل و نقل از جمله ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی، در بخش راه‌های روستایی و در بخش مسکن برعهده وزارت راه و شهرسازی است که وزیر مربوطه باید دانش و تخصص اداره تمام این بخش‌ها را داشته باشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه اسلامی نیروی انقلابی است و نشان داده در بخش‌های مختلف توانسته موفق عمل کند، اظهار داشت: آقای اسلامی، آقازاده نیست و وابسته به جریان سیاسی نبوده که بخواهد بر این اساس وارد دستگاه اجرایی شود. وی کار خود را از کارشناسی شروع کرده و امروز بر اساس توانمندی‌هایش برای پست وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

رضایی کوچی ادامه داد: برای اداره چنین وزارتخانه عریض و طویلی نیاز به دانش، توانایی و تعهد است که آقای اسلامی فوق لیسانس راه و ساختمان را از معتبرترین دانشگاه جهان کسب کرده است و توانایی پذیرش این مسئولیت سنگین را دارد. 

وی با بیان اینکه آقای اسلامی بیگانه با وزارت و راه و شهرسازی نیست و حوزه‌های مختلف آن را می‌شناسد، تصریح کرد: ایشان پیش از این هم در بخش‌های مختلف وزارت دفاع، بنیاد مستضعفان و استانداری مازندران و... مشغول به کار بوده است و این نشان می‌دهد که پرونده خوبی در این حوزه دارد.

نماینده مردم جهرم اضافه کرد: در ابتدا چهار جلسه با حضور ایشان در کمیسیون عمران برگزار کردیم و نمایندگان مجلس مطالبات مردمی را مطرح کردند که بر اساس تکالیف برنامه ششم بود. آقای اسلامی اشراف کامل در برنامه‌های بالادستی دارد و به همین دلیل توانست مورد اعتماد اکثریت اعضای کمیسیون عمران قرار بگیرد. اسلامی را به عنوان فردی که اهل تعامل است، می‌شناسیم که نظرات تخصصی نمایندگان مجلس را می‌پذیرد و تعامل خوبی با مجلس دارد. 

رضایی کوچی با بیان اینکه شایسته‌سالاری در این وزارتخانه عریض و طویل باید در دستورکار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: آقای اسلامی اعتقادی به ورود مدیران به صورت اتوبوسی ندارد و معتقد است نباید خارج از دستگاه مدیر وارد کنیم و ملاک انتخاب مدیران شایسته‌سالاری خواهد بود. 

وی با بیان اینکه ما امروز دغدغه مسکن را داریم، ابراز داشت: در حال حاضر با کمبود ۴.۵ میلیون واحد مسکونی مواجه هستیم و ۲۰ میلیون نفر در بافت‌های آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند. در حالی که باید در سال یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، این رقم ۴۰۰ هزار واحد است که نیازهای جدید بر روی نیازهای گذشته انباشت خواهد شد. آقای اسلامی با شناخت این مشکلات بحث تولید مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داده است. 

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌‌تمام در کشور وجود دارد،‌ عنوان کرد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار تخت در قانون بودجه تعریف شده که جزو پروژه‌های نیمه‌‌‌تمام هستند و به طور قطع، ایده آقای اسلامی مبنی بر استفاده از فاینانس داخلی و تقویت بخش خصوصی می‌تواند در اجرای این پروژه‌ها موثر باشد. 

وی با باین اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند که باید تعامل سازنده‌ای بین وزارت راه و شهرسازی با این سازمان برقرار شود تا مشکلات مربوط به مهندسان رفع شود، یادآور شد: امیدواریم با توجه به شایستگی‌ها و تعهدی که آقای اسلامی دارد، مجلس با رای بالا از ایشان حمایت کند تا وزیر راه و شهرسازی بتواند مشکلات مربوط به این وزارتخانه را حل کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز