خبرگزاری کار ایران

گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه:

برای خانه‌های خالی و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟/ در برنامه شما به توسعه شهری پرداخته نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۷۱۰

نماینده شوشتر و گتوند خطاب به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در بحث مسکن مشکلات جدی وجود دارد؛ برای ساماندهی مسکن برنامه‌ای دیده نشده است. برای خانه‌های خالی و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهراب گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: از رییس‌جمهور برای معرفی وزرای پیشنهادی تشکر دارم؛ آنچه که موافقت یا مخالفت می‌کنیم برای تحقق چشم‌انداز کشورمان ایران است. رفع محرومیت‌ها و فقر یک جهاد الهی است و مردم ایران از فشارهای متنوع و تحریم‌ها معترض و ناراحت هستند و منتظرند دولت محترم که فرماندهی را به عهده دارند فکر و چاره‌ای بنیادین برای آنها داشته باشد. امیدواریم این تغییرات در دولت این امید را افزون کند.  

وی با طرح این سوال که چرا برخی وزرا استعفا دادند و برخی استیضاح شدند، ادامه داد: این موارد برای تحول و مقابله با بحران جدید است و بدیهی است در این مسیر وزرایی می‌توانند پیش برنده باشند که دارای روحیه مردمی، مومن و ظرفیت ساز باشند. وزارت راه و شهرسازی حوزه وسیعی دارد که دولت محترم چندی پیش پیشنهاد تشکیل دو وزارت‌خانه را در همین چهارچوب داد. بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم و می‌خواهم مواردم را بصورت سوال مطرح کنم؛ از وزیر پیشنهادی می‌خواهم پاسخ این‌ها را بدهند.

وی افزود: در بحث مسکن مشکلات جدی وجود دارد؛ برای ساماندهی مسکن برنامه‌ای دیده نشده است. برای خانه‌های خالی  و بی‌خانه‌ها چه فکری دارید؟ برای تعاونی مسکن‌های نیمه تمام و چالش‌های اجتماعی چه خواهید کرد؟ گرانی بیش از ۴۰ درصدی مسکن را چگونه ساماندهی می‌کنید؟ مسکن تاثیر فرهنگی و اجتماعی دارد؛ برای حاشیه‌نشین‌های فقیر چه فکری دارید؟‌

نماینده شوشتر و گتوند گفت: برای موضوع رسیدگی به خط ریلی، فرسودگی آن و توسعه آن چه فکری دارید؟ برای پرداخت به پیمانکاران چه برنامه‌ای دارید؟ گرانی ناشی از تحریم موجب گرانتر شدن پروژه‌ها شده است و این پروژه‌ها به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده‌اند؛ برای پروژه‌های قطعی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا با تامین بودجه می‌توانید پروژه‌های جدید را شروع کنید؟ برای شهرسازی اسلامی و ایرانی و طرح‌های جامع شهری برنامه‌ای مطرح نکردید.

گیلانی ادامه داد: توسعه شهری امری اجتناب‌ناپذیر است و حرف اول را برای زیباسازی شهرها دارد اما در برنامه شما به آن پرداخته نشده است. همچنین مدیریت‌های قبلی در این وزارت‌خانه هزاران میلیارد بدهی انباشته شده داشته‌اند و پروژه‌های نیمه تمام به کار گذاشته‌اند، تحریم‌ها هم اضافه شده است؛ چه تحول مدیریتی را برای برطرف کردن این مشکلات دارید و چگونه می‌توانید چشم انداز ۱۳۰۴ را در شرایط بحران جبران کنید؟ این ارثی است که امروز به دست شما رسیده است.

این نماینده مجلس در ادامه سوالات خود گفت: چه برنامه‌ای برای ناوگان مسافربری با بیش از ۸۳ هزار اتوبوس با عمر متوسط دارید؟ چه برنامه‌ای برای حمل و نقل کالا که بیش ۳۶۵ هزار کامیون با متوسط سن ۱۷ ساله دارد، دارید؟ این از مهمترین مسائلی است که بصورت سوال خدمت شما عرض کردم و امیدوارم با شفافیت کامل برنامه های خود را بفرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز