خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم مشکین‌شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون:

شریعتمداری اخلاق‌مدار است/ در کشور ما موضوع استعفا و عذرخواهی نهادینه نشده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۵۳

نماینده مردم مشکین شهر گفت: از بعد اخلاقی آقای شریعتمداری اخلاق‌مدار هستند و بعد از مجلس هفتم ایشان را می‌شناسم اما یکسال و اندی که در کمیسیون صنایع بودند به هر دلیلی برنامه‌ای اعلام کردند تا اقتصاد بیمار را درمان کنند اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر و مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص دلایل مخالفت خود اظهار کرد: مخالفت در نظر من به معنی سیاه دیدن تمام کارنامه افراد نیست و موافقتم تمام برنامه وزراء را تایید نمی‌کند امروز که من مخالف آقای شریعتمداری هستم دلایلی دارم و ایشان می‌داند که در زمان معرفی ایشان هم من مخالف بودم اما در کمیسیون تمام همکاری را انجام دادم.

وی افزود: از بعد اخلاقی آقای شریعتمداری اخلاق‌مدار هستند و بعد از مجلس هفتم ایشان را می‌شناسم اما یکسال و اندی که در کمیسیون صنایع بودند به هر دلیلی برنامه‌ای اعلام کردند تا اقتصاد بیمار را درمان کنند اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد چرا که شرایط کشور متغیر شد و ما به شرایط جنگ اقتصادی دچار شدیم و هم هماهنگی لازم در کشور را به وجود نیامد.

ملکی در ادامه تصریح کرد: در جنگ اقتصادی باید همه حالت جنگی به خود بگیرند تا به حال به خاطر عملکرد ضعیف یک وزیر، معاون و مدیر چه برخوردی به جز عزل صورت گرفته در دنیا اگر اتفاقی در وزارتخانه یا بنگاه اقتصادی صورت بگیرد یا استعفا می‌دهند یا عذرخواهی می‌کنند که در کشور ما نهادینه نشده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار ورفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آنچه من در برنامه دیدیم ۴۸ درصد برنامه پیشنهادی با اسناد بالادستی مغایرت دارد و براساس گزارش کارشناسی معاونت وزارت هم منطبق نیست ما اسنادبالادستی ، چشم انداز، سیاست‌های اعلامی در مورد اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و برنامه ششم را قبول داریم اما به نزدیک ۵۰ درصد  از آن اصلا اشاره نشده است مخصوصا در جاهایی که بحث حمایت از افراد معلول و محروم جامعه بوده است.

وی افزود: یک خانم سرپرست خانواده با سه فرزند که محل زندگی هم ندارد با ۱۵۰ هزار تومان چگونه زندگی خود را اداره کند در حالی که اسناد بالادستی به آن اشاره شده اما در برنامه گنجانده نشده است با چه مکانیزمی می‌خواهند برنامه هایشان را اجرایی کنند . افرادی که خود را اینجا معرفی می‌کنند باید به ما الگو و معیار سنجش بدهند تا بتوانیم برنامه‌هایشان را درک کنیم هر مدیری که برنامه هدف گذاری نداشته باشد نمی‌تواند به آن هدف برسد.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تخصیص بودجه اظهار کرد: در خصوص بودجه و تسهیلات هیچ الگو و برنامه‌ریزی در هیچ کدام از وزراء ندیدم رای آوردن یک طرف قضیه است و خدمت به مردم و عمل به وعده یک طرف دیگر که حائز اهمیت است برنامه‌هایی که ما از وزراء و رییس‌جمهور می‌گیریم امضاء‌ می‌شود اما عمل نمی‌شود .

وی با اشاره به مسئولیت شریعتمداری تصریح کرد: در بعد اقتصادی بخشی از اقتصاد مردم به شما مربوط شده است شستا را دست کم نگیرید بخشی از پتروشیمی در دست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است ما باید برای این مسائل شاخص داشته باشیم. تغییر سریع مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی بزرگترین معضل اجتماعی است .

ملکی افزود: تا زمانی که عمر مدیران صنعتی ما یک یا دو سال است، نمی‌توانیم اهداف را پیش ببریم هر مدیر سال اول مسئولیت کارها را به گردن نفر قبلی می‌اندازد و سال بعد هم که از کار برکنار می‌شود. وزیر باید در این خصوص برنامه مدون ارائه دهد. آقای شریعتمداری من ۲۸ سال با کارگر سروکار داشتم و باید در رابطه با قانون کار برنامه خاصی ارائه دهید نه کارگر امنیت شغلی دارد و نه بنگاهدارها می‌توانند فعالیتشان را پیش ببرند .

وی با اشاره به آمار بالای بنگاه‌های نیمه تمام اذعان داشت: ۸۰ هزار بنگاه اقتصادی به صورت نیمه تمام هدایت می‌شود که اگر به جای آن ۱۰ هزار کار شروع می‌کردیم بعد از بهره‌برداری می‌توانستیم ده هزار بنگاه دیگر را راه‌اندازی کنیم اگر تولید ناخالص ملی بالا نرود نه بنگاه‌های اقتصادی می‌تواند کار کند و نه کارگران امنیت شغلی خواهند داشت.

ملکی افزود: دلار ۳۵۰۰ تومان بود اما الان ۱۵ هزار تومان است و این‌ها مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور ما است که اثرات آن را می‌بینیم در شستا ما هم مشکلات خاصی داریم و در واگذاری‌ها خیانت‌هایی صورت می‌گیرد. کشت و صنعت ۳۰۷۰هکتاری را با همه امکانات واگذار کردند اما برنامه طرف خریدار تولید آب در دشت مغان بود تا آن را صادر کند این هم نحوه واگذاری ماست همه در استان از استاندار تا فرماندار به رییس‌جمهور نامه نوشتند تا سند دشت مغان که یک زنجیره است از بین نرود و با آن کاری نکنیم که به سرنوشت آلومینیوم دچار شود.

نماینده مردم مشکین شهر تصریح کرد: ارز حاصل از صادرات کامل بر نمی‌گردد که البته در پتروشیمی گفته‌اند کامل برگشته ما حدود ۲۵ میلیارد دلار قرارداد غیر نفتی داریم که ۱۲هزار دلار آن مربوط به پتروشیمی می‌شود قسمت وزارت تعاون مربوط است ما انتظار داریم این مسائل سامان بگیرد.

ملکی در پایان گفت: شریعتمداری در دوره قبل هم وزیر بود و آدم پاک دستی است امیدواریم وعده‌های داده شده عملیاتی شود و توانمندی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقاء کمی و کیفی آموزشگاههای کارگاهی در دستور کار قرار گیرد یک واحد صنعتی در مشکین شهر زده شده که برای خودروهای دیزلی است که برای واحدهای مربوط به پتروشیمی جوابگوی نیاز نبودند و ما از تهران کمک گرفتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز