خبرگزاری کار ایران

یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

مخالفان و موافقان وزرا از ساعت ۱۰ مشغول نام‌نویسی هستند/ رای‌گیری برای برگزاری نوبت عصر/ احتمال موکول شدن ادامه جلسه رای اعتماد به روز یکشنبه

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۴۱۵

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور گفت: برای برگزاری جلسه در نوبت دوم رأی‌گیری خواهد شد که اگر رأی نیاورد این جلسه به فردا موکول خواهد شد.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از سوی رئیس ‌جمهور برای وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و همچنین صنعت، معدن و تجارت گفت: جلسه‌ای را از ساعت ۱۰ صبح امروز شروع کردیم و مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی دولت در حال نام‌نویسی هستند.

وی ادامه داد: طبق آئین‌نامه آقای رئیس‌جمهور یک ساعت وقت دارد که درباره وزرای پیشنهادی صحبت کند و هر وزیر نیز ۲ مخالف و دو موافق دارد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزرا به ترتیب حروف الفبا پشت تریبون قرار می‌گیرند، عنوان کرد:  به ترتیب وزیر اقتصاد، تعاون، راه و صنعت درباره برنامه‌های خود صحبت خواهند کرد.

وی ادامه داد: بعد از این‌که مخالفان و موافقان صحبت‌‌های خود را بیان می‌کنند، هر وزیر حدود نیم ساعت وقت دفاع از خود را دارد و  در مجموع با صحبت‌های مخالفان و موافقان و وزیر پیشنهادی، یک ساعت و نیم برای بررسی هر وزیر وقت در نظر گرفته شده است.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: چهار وزیر به مجلس معرفی شده‌اند که بررسی هر کدام یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد که در مجموع ۶ ساعت می‌شود که با یک ساعت رئیس‌جمهور هفت ساعت به طول می‌انجامد.

وی تاکید کرد: در پایان مباحث رای‌گیری برای دادن رای اعتماد به وزرا صورت خواهد گرفت.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر جلسه چهار ساعت است که با توجه به طولانی‌ شدن این جلسه فردی که ریاست جلسه را بر عهده دارد، پیشنهاد می‌کند که آیا جلسه در نوبت دوم برگزار خواهد شد که اگر رای بیاورد ادامه پیدا می‌کند و اگر رای نیاورد به فردا موکول خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز