خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی قوه قضاییه:

استدالال برخی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها سخیف است/ مسئولان راه حضور مشروع زنان در ورزشگاه‌ها را بیابند

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۵۵

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: حفظ حرمت بانوان ضروری است اما جو حاکم بر ورزشگاه ممکن است غیراخلاقی باشد و حضور یک بانوی مسلمان در چنین فضایی که امکان هتک حرمت وجود دارد، جایز نیست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام صادقی با گلایه از برخی کسانی که می‌خواهند از حقوق زنان دفاع کنند ولی راه مناسبی انتخاب نمی‌کنند، اظهار کرد: برخی افراد با حکم خدا مقابله می کنند یا با شیوه‌های نامناسب وارد این میدان می‌شوند، در حالیکه می‌توان راه منطقی و شرعی در پیش گرفت.

وی با بیان دو عارضه شرعی و اخلاقی گفت: دیدن بدن برهنه جنس مخالف برای نامحرم جایز نیست، این حکم شرعی است، اما ممکن است با وجود فاصله زیاد جایگاه تماشاچیان در برخی موارد، صدق نظر به بدن نامحرم نباشد. این یک بحث فنی و مصداقی است و می‌توان برای تشریح موضوع با فقها و مراجع محترم صحبت کرد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه به عارضه دوم در بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: حفظ حرمت بانوان ضروری است اما جو حاکم بر ورزشگاه ممکن است غیراخلاقی باشد و حضور یک بانوی مسلمان در چنین فضایی که امکان هتک حرمت وجود دارد، جایز نیست.

صادقی، راهکار حضور بانوان در ورزشگاه ها را مدیریت و ایجاد فضای سالم عنوان کرد و گفت: راه حل حضور آزادانه بانوان برای تماشای مسابقات ورزشی، جنگیدن با حکم خدا نیست، بلکه از مدیران دستگاه‌ها باید خواست با مدیریت صحیح، زمینه این حضور را فراهم کنند که منع شرعی و اخلاقی وجود نداشته باشد البته تیم های ورزشی، طرفداران آنها و عموم مردم هم در زمینه سازی حضور محترمانه بانوان نقش دارند.

وی به کسب افتخارات ورزشی بانوان اشاره کرد و گفت: طبق قوانین ورزشی، بدن در برخی رشته‌ها برهنگی داشت که فعالیت بانوان در این رشته‌ها محدود بود اما با تلاش و پیگیری مسئولین،  لباس‌های محجوبی طراحی شد و رسمیت یافت. در حال حاضر بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی شرکت می‌کنند و مدال می‌گیرند که بسیار پرافتخار است.

صادقی گفت: نباید عالمانه زمینه گناه را فراهم کرد. مسئولین باید زمینه استفاده مطلوب و بهره‌مندی زنان از ورزشگاه‌ها را بدون ایجاد گناه فراهم کرده و به جای عمل به وظیفه خود، به موازین دینی و مراجع دینی حمله نکنند. 

وی گفت: برخی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها استدلال سخیفی می آورند که نه تنها سودی ندارد، بلکه به زیان حضور بانوان تمام می شود از جمله می گویند چون در جاهای دیگر گناهان بزرگتری جریان دارد، پس در اینجا مانعی ندارد یا اینکه می گویند چون صدا و سیما این مسابقات را پخش می کند، پس دیدن در ورزشگاه نیز اشکال ندارد. این افراد توجه ندارند که نه وجود گناه در جای دیگر مجوز گناه در اینجاست و نه صدا و سیما حکم حضور در ورزشگاه را دارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: رویکرد سیاسی به حضور زنان در ورزشگاه به زیان فضای عمومی جامعه است. بانوان بخش مهمی از جامعه هستند و نیاز به تفریح و سرگرمی دارند؛ لذا شرکت در فعالیت ها و محافل ورزشی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و راه حضور مشروع آنان را در ورزشگاه ها بیابند و در این زمینه بن بست وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز