خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

تصویب لایحه زندانی‌زدایی موجب کاهش ۸۰ هزار نفری تعداد زندانیان می‌شود/ ادعای اعمال تبعیض میان زندانی‌ها درست نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۳۴

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: با لایحه زندانی‌زدایی بین ۶۰ تا ۸۰ هزار نفر از تعدادی زندانیان را کم می‌کنیم تا بتوانیم این مساله را حل کنیم و در این رابطه زندانیان مربوط به اعتیاد، مهریه و محکوم مالی حذف می‌شوند.

حسن نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره این ادعا که گفته می‌شود برخی زندانیان از جمله زندانیان محیط‌زیستی در شرایط سختی در حبس به سر می‌برند، گفت: من فکر نمی‌کنم بین زندانی‌ها به آن معنا تبعیض‌هایی باشد.

وی ادامه داد: ممکن است یک زندانی در مرحله تحقیقات مقدماتی بازداشت موقت شود که در بازداشتگاه‌های وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، اطلاعات قوه قضاییه یا آگاهی نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند و گاهی در این موارد بحث تبعیض را پیش می‌کشند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: زندانی وقتی وارد زندان می‌شود طبقاتش مشخص است. زندانی‌های محکوم مالی، زندانی‌های قاچاق مواد مخدر، بانوان و ... در دسته بندی‌های خود قرار دارند و من فکر نمی‌کنم که چنین تبعیضی باشد. ممکن است یک در مورد زندانی به دلیل کهولت سن یا به دلیل مریضی حاد از طرف خانواده‌اش خوراکی‌هایی برایش ببرند ولی من فکر نمی‌کنم این ادعای درستی باشد که بگوییم در این موارد تبعیضی صورت گرفته است.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: زندانی‌های مراحل مقدماتی در مرحله تحقیق که در بازداشت موقت هستند در آگاهی و... بازداشت می‌شوند که غیر از این نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که برای حل مساله فرسودگی زندان‌ها و افزایش تعداد زندانی‌ها بیشتر از ظرفیت زندان‌ها چگونه حل خواهد شد، گفت: ما با لایحه زندانی‌زدایی در کمیته‌ای روی آن کار کرده‌ایم ان‌شاالله به کمیسیون می‌آید و در صورت تصویب می‌توانیم بین ۶۰ تا ۸۰ هزار نفر از تعداد زندانیان کم کنیم. البته با این طرح زندانیان مربوط به اعتیاد، مهریه و محکومان مالی حذف می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز