خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور:

باید توان و ظرفیت منتقدان برای اداره کشور به‌کار گرفته شود/ جریان اصلاحات نیاز به بازنگری دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۵۵

دبیرکل حزب اراده ملت ایران تاکید کرد: جریان اصلاح‌‌طلبی به بازنگری نیاز دارد. در حوزه گفتمانی نیاز به آسیب‌‌شناسی داریم. در جریان اجرایی باید بتوانیم ساختار پاسخگو و شفاف را شکل بدهیم. روی اسم هم تعصب نداریم. صحبت پارلمان اصلاحات است که امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد حکیمی‌پور صبح امروز در نهمین کنگره حزب اراده ملت ایران در کانون توحید گفت: بنده در دوره چهارم، نماینده مجلس شورای اسلامی بودم و پس از هشت سال جنگ و همچنین تحصیل در دانشگاه راهی مجلس شدم. در همه نطق‌‌‌ها جمله‌‌‌ای را تکرار کردم که بار مسئولیت ایران سنگین‌‌‌تر از آن است که تنها یک طیف آن را به دوش بکشد.

وی با تاکید بر اینکه آنهایی که ایران را قبول دارند ولو اینکه منتقد هستند، باید از توان و ظرفیت‌شان برای اداره کشور به کار گرفته شود، اظهار داشت: این حذف که بعد از انقلاب نیروها را جدا کرد و دایره را تنگ کرد. ما به عنوان یک حزب اصلاح‌‌‌‌طلب که ١٤ سال در سازوکار اصلاح‌‌‌‌طلبی عضو هستیم. متاسفانه بحث این است که آدم نقد را اول از خودش شروع کند. متاسفانه دچار مسائلی هستیم که از ایده‌‌‌ها و گفتمانی که داشتیم، فاصله می‌گیریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بنده معتقدم هرچه هست، خوب یا بد به همه برمی‌گردد، تصریح کرد: اینکه عده‌‌‌ای در گوشه‌ای بایستند و فقط انتقاد کنند، درست نیست. هرچه هست، برای همه است. تا این روحیه ایجاد نشود، شکاف بی‌‌‌‌اعتمادی که کشور را قطبی می‌‌‌کند، اجازه نخواهد داد.

حکیمی‌پور ادامه داد: ما در حزب اراده ملت همچنان امیدوار هستیم و می‌‌‌دانیم کشور ظرفیت‌‌‌هایی دارد که می‌‌‌شود در کنار هم قرار بگیریم تا از مشکلات عبور کنیم. البته رویکردها باید تعاملی باشد. ما حزبی بودیم که بعد سال‌ها که فضا بد بود، در سال ٩١ کنگره برگزار کردیم و سخنران آن، آقای روحانی بود. ما در همان زمان و در دوره دوم هم بحث‌مان حمایت به دلیل منافع ملی بود لذا حزب ما به عنوان حزبی که مشی سوسیال دموکراسی را در چهارچوب قانون و هنجارها دنبال می‌کند. ما حزبی واقع‌‌گرا، عملگرا و نتیجه‌‌گرا هستیم. 

 

وی با بیان اینکه معتقدیم باید همه طرفیت‌ها در جریان اصلاحات در کنار هم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: معتقدیم ریشه اصلی جریان اصلاح‌‌‌طلب توجه به اقشار محروم است و الان این فشارها به این اقشار بیشتر شده است. جریان اصلاح‌‌طلبی به بازنگری نیاز دارد. در حوزه گفتمانی نیاز به آسیب‌‌شناسی داریم. در جریان اجرایی باید بتوانیم ساختار پاسخگو و شفاف را شکل بدهیم. روی اسم هم تعصب نداریم. صحبت پارلمان اصلاحات است که امیدواریم به نتیجه برسد. 

دبیرکل حاما با بیان اینکه اصلاح‌‌طلبی تئوری نیست بلکه معطوف به عمل است، ابراز داشت: قانونمندی جزو اصلاح‌‌‌طلبی است. رفتارهای فرصت‌‌‌طلبانه و مناسبات پنهان و دور زدن قانون اگر شکل بگیرد، جای سوال است. 

حکیمی‌پور به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره و بیان کرد: چه لزومی درباره قانون منع به‌‌کارگیری بازنشستگان وجود دارد که دوستان ما به دنبال طرح دوفوریتی باشند یا مثلا می‌بینیم برخی رفتارها را در شهرداری و شورای شهر. حتی در دور قبل، دوستان اصلاح‌‌‌‌طلب حضور داشتند.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان فکر نکنند مردم از اصلاحات ناامید شوند، به سمت آنها می‌‌‌روند بلکه شاید اتفاقات بدی بیفتد، یادآور شد: ایران برای همه ایرانیان باید در عمل باشد. ما متاسفانه بستر نقد درون جریانی را بستیم. باید این گفت‌‌‌وگو شکل بگیرد. متاسفانه تا کوچک‌ترین نقدی شروع می‌شود، می‌‌‌گویند عده‌‌ای به دنبال تضعیف آقای خاتمی هستند. برخی می‌‌خواهند خاتمی را به جمعی خلاصه کنند. به هر صورت اینها نیاز امروز جریان ماست و در یک کلمه مشکل ما حاکمان بی‌‌حکم است. این را به سمت خاتمی نبرید. نمی‌دانم با چه حکمی متولی جریان اصلاحات شده‌‌اند. آقای خاتمی می‌خواهند دایره بازتر شود. اگر از خودمان شروع نکنیم نمی‌‌توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم. راه حل ما حرف خوب نیست عمل خوب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز