خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو:

ایران در زمینه برجام حسن‌‌‌نیت خود را نشان داد/ رویکردهای یکجانبه و جنگ‌‌‌طلبانه آمریکا دنیا را دچار معضل کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۷۲۷

سفیر ایران در مسکو تاکید کرد: هر چند تحریم پدیده خوبی نیست اما تجربیات ایران در دوران تحریم نشان می‌‌‌دهد کشورهای تحت تحریم، می‌‌‌توانند این فشار اقتصادی را به فرصت تبدیل کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی به عنوان یکی از اعضای باشگاه مباحثه‌‌‌‌ای والدای در جلسه اقتصادی که در چارچوب پانزدهمین نشست سالانه والدای در سوچی برگزار شد، به بررسی رویکرد ایران و آمریکا در برجام و همچنین سیاست‌‌‌های تحریمی واشنگتن پرداخت.

وی در این نشست با تاکید بر اینکه ایران در زمینه برجام حسن‌‌‌نیت خود را نشان داده است، گفت: تداوم حضور ایران در برجام، نشاندهنده موضع اصولی تهران برای گفت‌وگو در همه زمینه‌‌‌ها است اما در شرایط کنونی آنچه که دنیا را دچار معضل کرده است، رویکردهای یکجانبه و جنگ‌‌‌طلبانه آمریکا است.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به رویکرد تحریمی آمریکا در قبال ایران، روسیه، چین و بسیاری کشورهای دیگر اظهار داشت: هر چند تحریم پدیده خوبی نیست اما تجربیات ایران در دوران تحریم نشان می‌‌‌دهد که کشورهای تحت تحریم، می‌‌‌‌توانند این فشار اقتصادی را به فرصت تبدیل کنند.

سنایی در این جلسه که روسای انستیتوها و اساتیدی از کشورهای مختلف و همچنین سیاستمداران ارشد روس حضور داشتند، تصریح کرد: برای کشورهای ایران، روسیه و چین در شرایط کنونی، باید تکیه بر همکاری در چارچوب سازوکارهای منطقه‌‌‌ای و منابع و اقتصاد ملی در اولویت باشد. 

همچنین در این جلسه ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه درباره عواقب اعمال تحریم‌‌‌های نفتی علیه ایران خاطرنشان کرد: حذف ایران از بازار جهانی نفت می‌‌‌تواند قیمت آن را به بالای ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برساند اما در واقع عملا امکان حذف ایران از این بازار وجود ندارد. موضع اصولی روسیه، حفظ همه صادرکننده‌‌‌ها در بازار نفت است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز