خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

به اسم دین و ولایت فقیه حکومت می‌کنیم و سطح توقع‌ها را بالا بردیم/ باید رضایتمدی مردم را افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۶۱۳

وزیر دادگستری تاکید کرد: ما در میانه مسیر هستیم ما به اسم دین و ولایت فقیه حکومت می‌کنیم و سطح توقع مردم را بالا بردیم و گفتیم که این چیزی که ما انجام می‌دهیم، دین است. این قضاوتی که ما می‌کنیم قضاوت اسلامی است لذا برخی که از ما زده می‌شوند و خوششان نمی‌آید از دین هم قهر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید علیرضا آوایی در همایش سراسری هفته خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد: حرف‌هایی که می‌زنم حرف دلم است و وظیفه خود می‌دانم از زحمات مدبرانه و شجاعانه آقای شهریاری در جهت تحولی که در حوزه خدمات الکترونیک قضایی به وجود آوردند، تشکر کنم و از کسانی که قبل از ایشان تلاش‌هایی را در قوه انجام دادند، تشکر کنم.

وی افزود: هدف از همه این تلاش‌ها رضایتمندی مردم و جلب اعتماد و سهولت کار و اجرای عدالت و احساس عدالت است. تشکیل این دفاتر بخشی از این کار بزرگ است و عوامل فراوان دیگری باید وجود داشته باشد تا این کار را تکمیل و این احساس را ایجاد کند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: عوامل دیگری که به جد می‌تواند به ارتقا دستگاه قضایی و اجرای عدالت کمک کند این‌ها هستند:

- حسن رفتار همکاران قضایی و اداری با مردم و نیز اعتماد کامل و بدون شائبه مردم به سلامت کامل کارکنان قوه قضاییه که در نتیجه رفتار خود ما محقق خواهد شد.

- انجام دادرسی عادلانه و اطمینان عمومی و از انجام آن از این مهمتر ادراک جامعه و دریافتی که از ما دارند. -صبر و حوصله همکاران برای استماع طرفین دعوا با همه بار سنگینی که به دوششان است.

-اطمینان اصحاب دعوا به مطالعه کامل لوایح تنظیمی توسط قضات ارجمند

-مطمئن بودن مردم از اینکه رسیدگی‌های قضایی حرفه‌ای و با شرف قضایی و بدون تعلق‌گیری از هیجانات سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه مثل بقیه قوا در تبیین مسائل و مشکلات و زحمات خود تلاشی درخور انجام نداده است و ما از نظر تبلیغی ضعیف هستیم، گفت: این مساله در جلسات مسئولان قضایی هم مطرح شده است. حتما باید زحمات و تلاش‌ها را بیشتر تبیین کنند تا بعضی از نقص‌ها برطرف شود.

آوایی تاکید کرد: انجام رسیدگی در زمان قابل قبول هم مهم است، سرعت همیشه یک فخر برای قوه قضائیه نیست در بعضی از پرونده‌ها یک اطاله قابل قبول و متعارف که منجر به رسیدگی عادلانه شود حتما به حال مردم و کشور مناسب‌تر خواهد بود. باید این اقدام ارزشمند را تکمیل کرده و موجب رضایتمندی کامل شود که همه ما به دنبال آن هستیم. هر کار جدید و تحول به صورت طبیعی با مقاومت‌هایی مواجه می‌شود.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: دادرسی دعاوی و جرایم، یک ارکان حاکمیتی در جوامع است و به همین لحاظ ارائه آن به صورت الکترونیکی اهمیت دارد مردم انتظار دارند خدمات قضایی با سرعت و سهولت و بدون نیاز به حضور فیزیکی در اختیارشان قرار بگیرد.  یک طرح ملی در حال بررسی است و کاهش سفرها و پیشگیری از فساد احتمالی و افزایش رضایتمندی مردم از عمده اهداف این طرح است.

وی با اشاره به مشکل اطاله دادرسی گفت: برخی معتقدند این طرح می‌تواند سرعت را تا پنجاه درصد افزایش داده و به صورت الکترونیکی اداره کرد. دسترسی آسان به مراجع قضایی از دغدغه‌های مردم بوده و دادگستری‌ها بیشترین مراجعه درون دادگاهی را دارند.

آوایی با اشاره به اینکه چهارده و نیم میلیون پرونده در قوه قضاییه در سال ۹۶ ثبت شده و این مربوط به مراحل مختلف است، گفت:  به هرحال عدد بالاست.

وی با تشکر از قوه قضائیه و تلاش‌های آنان گفت: تلاش‌ها برای مردم تا همین میزان کافی است؟ خیر، ما در میانه مسیر هستیم ما به اسم دین و ولایت فقیه حکومت می‌کنیم و سطح توقع مردم را بالا بردیم و گفتیم که این چیزی که ما انجام می‌دهیم، دین است. این قضاوتی که ما می‌کنیم قضاوت اسلامی است لذا برخی که از ما زده می‌شوند و خوششان نمی‌آید از دین هم قهر می‌کنند. فکر نمی‌کنم هیچ حکومت و کارگزار حکومتی اینقدر کارش سنگین باشد که همه رفتارهای شخصی‌شان هم پای دین بنویسند چه برسد به رفتارهای حکومتی.

وزیر دادگستری تاکید کرد: بدون تردید آن مقدار که کار کردیم بزرگ بوده و آن مقدار کار که پیش رو داریم کارهای بزرگتری خواهد بود و امیدوارم خدا به ما کمک کند که این اختیارات را یک امانت بدانیم و کارهایمان را انجام دهیم و بر رضایتمندی‌ مردم بیافزاییم و وسوسه‌ها و کشش‌ها ما را از مسیر حق منحرف نکند و هر تصمیم و هر فکری که می‌کنیم بدانیم خدا حاضر است و در زمانی که دور هم نیست، باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز