خبرگزاری کار ایران

خضری در نطق میان دستور:

معابر کولبری بیشترین ظرفیت را برای دور زدن تحریم‌ها دارند

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۸۲۶

یک نماینده مجلس گفت: هم اکنون وضعیت سخت معیشتی در کشور وجود دارد و بیشترین ظرفیت را برای دور زدن تحریم ها معابر کولبری دارند بنابراین از دولت انتظار می رود با توجه به اینکه بیکاری در مناطق مرزی بیداد می کند، از معابر کولبری جهت واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه صنعتی و کارخانجات استفاده کرد و می توان از ظرفیت آن برای بهتر شدن وضعیت معیشتی و بالا بردن سطح رفاه مرم بهره جست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،  رسول خضری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت درگذشت کودک سنندجی بدلیل ریزش دیوار مدرسه ای در یکی از روستاهای توابع شهرستان سنندج گفت: از دولت و مجلس انتظار می رود اعتبارات لازم را جهت نوسازی، ایمن سازی و تجهیز مدارس اختصاص داده و در این عرصه گام های مهم بردارند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون وضعیت سخت معیشتی در کشور وجود دارد و بیشترین ظرفیت را  برای دور زدن تحریم ها معابر کولبری دارند بنابراین از دولت  انتظار می رود با توجه به اینکه بیکاری در مناطق مرزی بیداد می کند، از معابر کولبری جهت واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه صنعتی و کارخانجات استفاده کرد و می توان از ظرفیت آن برای بهتر شدن وضعیت معیشتی و بالا بردن سطح رفاه مرم بهره جست.

وی با بیان اینکه  در خصوص بیمه کولبران از دولت گلایه مندی وجود دارد؛ از وزیر کار انتظار می رفت که در این خصوص از کولبران حمایت کند و بیمه کولبران ادامه پیدا کند، ادامه داد: هم اکنون کارت الکترونیکی مرزنشینان در وضع کنونی هیچ ارزشی ندارد بنابراین امیدواریم کالاهای ضروری مصوب شده توسط دولت به مرزنشینان ابلاغ شده و بارهایی که در گمرکات مانده سریعا ترخیص شود و هم چنین امیدواریم عوارض خروج زمینی به سال های قبل برگردد لذا این ظلم،  شایسته مرزنشینان نیست که برای امرار معاش به کشورهای همسایه سفر کرده و احتیاجات خود را تامین می کنند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: جایزه صلح نوبل که به خانم نادیا مراد که کرد هستند، باعث افتخار جهانی است؛ چراکه دفاع ایشان از بانوان در مقابل تجاوزات جنسی در جنگ ها علی الخصوص جنگ با داعش باعث افتخار است.

خضری ضمن تبریک به رییس جمهوری عراق افزود: از دولت انتظار می رود که در ترمیم کابینه خود از ظرفیت اقوام علی الخصوص کردها و اهل تسنن استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: دربحث فوق العاده مرزی که شهرستان های پیرانشهر و سردشت که مصوبه شورای  عالی امنیت ملی است توسط وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه عملی شود تا این مردم رنج کشیده به حق خود برسند. از وزیر نیرو  انتظار می رود که در بحث انتقال آب تجدید نظر صورت گیرد و تجهیزات آنها برچیده شود.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس افزود: از دولت و  سازمان محیط زیست انتظار می رود که از اکو سیستم این مناطق علی الخصوص جنگل ها حفاظت بیشتری صورت گیرد.از وزارت بهداشت انتظار می رود بنا بر قول مساعد وزیر در احداث مراکز بهداشتی در این مناطق، سریعا احداث شود تا این مردم رنج کشیده از لحاظ درمانی با مشکلی مواجه نشوند.

این نماینده مجلس در مجلس دهم تصریح کرد: از وزیر امور خارجه انتظار می رود که در دادگاه لاهه از مسببان حمله شیمیایی به سردشت که از آن به عنوان فاجعه انسانی یاد می شود، شکایت کرده و و مسببان این حادثه دردناک به دست قانون مجازات شوند و در تاریخ نام ننگین آن به یادگار بماند

وی با تاکید براینکه از وزیر نفت انتظار می رود که گازرسانی در این مناطق سریعا انجام شود. ادامه داد: هم چنین از دولت انتظار می رود که برای احداث برزگراه در این مناطق مبلغ ۶۰ میلیارد تومان سریعا اختصاص یابد. از وزیر راه و شهر سازی انتظار می رود که در بحث آسفالت راه های روستایی و احداث بزرگراه در این مناطق سریعا اقدامی عملی صورت دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز