خبرگزاری کار ایران

سردار وحیدی:

قدرت هوائی نشاندهنده قدرت علمی ما است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۴۴۲

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی تاکید کرد: قدرت هوائی مرکزیت قدرت علمی است و نمی‌توانیم بر قدرت علمی تکیه کنیم؛ اما بگوئیم در عرصه هوا پیشرفت نکرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سردار احمد وحیدی در همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی با گرامی‌داشت یاد خاطره شهدا، به ویژه شهدای گرانقدر عرصه هوائی کشور در بخش‌‌‌های متخلف نیروهای مسلح گفت: شهیدان بابائی، اردستانی، دوران، یاسینی، فکوری، ستاری، لشکریان، خلعت‌بری و همه شهیدان عرصه هوائی کشور تجربه‌‌‌‌های گرانسنگی هستند که با جانفشانی خود افتخارات بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف به ویژه صنعت هوائی کشور را به منصه ظهور گذاشتند.

وی با اشاره به اضلاع گوناگون دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در میان دستاوردهای عظیم انقلاب و نظام اسلامی اگر تنها قدرت دفاعی و به تبع آن تنها قدرت هوائی را مدنظر قرار دهیم، برای بالیدن به این نظام مقدس و انقلاب اسلامی کفایت می کند.

وزیر اسبق دفاع با تاکید بر اینکه قدرت هوائی نه تنها بخشی از مولفه قدرت ملی بلکه بخشی از قدرت سیاسی کشورها به حساب می‌‌آید، تصریح کرد: قدرت هوائی مرکزیت قدرت علمی است و نمی‌‌‌توانیم بر قدرت علمی تکیه کنیم؛ اما بگوئیم در عرصه هوا پیشرفت نکرده‌‌ایم. در واقع قدرت هوائی ما جولانگاه و نشاندهنده قدرت علمی ما است.

وحیدی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در صنایع هوایی ما انجام شده است به گونه‌‌‌‌ای که تعمیر و نگهداری ۴۰ ساله هواپیماها کاری بسیار عظیم محسوب می‌‌‌‌شود، نظام لجستیکی در صنایع هوایی بسیار مهم است و این نهضت توانست بخشی از قدرت هوایی را حفظ کند و این کار با یک برنامه منسجم در حوزه علمی و فن‌‌آوری انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت‌‌‌های بومی توانائی ساخت و تولید هواپیما از مرحله طراحی تا تولید را دارا است. 

رئیس دانشگاه ملی دفاع با اشاره به ساخت انواع پهبادها در داخل کشور خاطرنشان کرد: در حوزه پهبادها ما یک کشور قدرتمند هستیم و توانمندی عملیات شناسایی و تهاجمی برون‌‌پروازی را داریم.

وحیدی اضافه کرد: در حوزه علمی مقالات کشور ما در بخش هوایی در تمام این سال‌ها در سطح اول غرب آسیا قرار دارد و رژیم اشغالگر قدس و ترکیه در رتبه‌‌‌های بعدی قرار دارند؛ همچنین ایران اسلامی اولین کشور اسلامی است که توان تولید موتور هواپیما را دارد.

وی یادآور شد: کشور ما دکترین مختص به خود را دارد و این موضوع بسیار حائزاهمیت است و باید به اهداف بلندتری بنگریم و طرح ۱۰ ساله در حوزه بازدارندگی و تهاجمی پهباد را در نظر بگیریم و نقشه‌‌‌های جامع علمی خود را طرح کنیم و قدرت هوایی بخش مهمی از این طرح محسوب می‌‌شود که باید به سرعت در این زمینه پیشرفت کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز