خبرگزاری کار ایران

یک رسانه آمریکایی افشا کرد؛

دولت آمریکا تحت فشار برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی/ اختلاف‌نظرهای داخلی کابینه ترامپ در مورد تهران

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۲۳

یک رسانه آمریکایی از وجود اختلاف‌نظر در دولت آمریکا در مورد دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی خبر داد و نوشت: برخی مقامات به دنبال متقاعد کردن دولت برای اعطای مجوز باز ماندن سوئیفت برای ایران هستند.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن»، تعدادی از مقامات آمریکایی از وجود اختلاف‌نظرهای داخلی در دولت ترامپ برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مقامات سوئیفت هفته گذشته سفری به واشنگتن داشته‌ و با مقامات آمریکا در مورد لزوم حفظ دسترسی ایران به سوئیفت و روابط تجاری و مالی اتحادیه اروپا با ایران مذاکره کرده‌اند.

یکی از مقامات آمریکایی به این رسانه گفت: این مساله به رییس‌جمهور بستگی دارد. از سوی سوئیفت فشار زیادی برای جلب‌نظر مقا‌م‌ها جهت قرار گرفتن در جبهه ایران و اروپا وجود دارد اما ترامپ می‌داند در صورت چنین اقدامی چقدر ضعیف به نظر خواهد رسید. او نمی‌خواهد سیاستی به مراتب ضعیف‌تر از سیاست باراک اوباما داشته باشد.

یکی از مقامات آمریکایی که در خصوص ایران فعالیت دارد به این رسانه آمریکایی گفت: ترامپ از دولت خواسته تا همه تحریم‌هایی را که با برجام در دولت اوباما لغو شده بود را بار دیگر اعمال کنند. یکی از این تحریم‌ها، دسترسی ایران به سامانه سوئیفت بوده است؛ با این حال برخی در تلاش هستند تا ترامپ را متقاعد کنند رویکرد سهل‌گیرانه‌تری در برابر ایران اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش، «تد کروز» و «تام کاتن»، از جمله سناتورهایی هستند که با هرگونه سهل‌گیری در برابر این مخالف هستند. کاتن گفته که در نهایت اروپایی‌ها باید بین تجارت با ایران یا آمریکا یکی را انتخاب کنند.

علاوه بر مقامات وزارت خزانه‌داری، دو بانک مشهور «جی پی مورگان» و «سیتی گروپ» که نمایندگان آمریکا در هیات مدیره سوئیفت هستند هم خواهان حفظ دسترسی و همکاری ایران با سوئیفت شده‌اند. با این حال «تد کروز» گفته آمریکا در تحریم هر دولت یا نهادی که تحریم‌های آمریکا را نقض کند، تعلل نخواهد کرد.

در ماه ژوئیه سناتور کروز و ۹ سناتور دیگر با ارسال نامه‌ای به سفرای کشورهای اروپایی در آمریکا، اعلام کردند از متحدان آمریکا انتظار دارند تحریم‌ها را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز