خبرگزاری کار ایران

پاسخ رهبر انقلاب به سوالی درباره «اقامه نماز عصر بدون خواندن نماز ظهر»

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۸۸۱

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سوالی درباره اقامه نماز عصر بدون خواندن نماز ظهر، پاسخ رهبر انقلاب به این سوال را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سوالی درباره اقامه نماز عصر بدون خواندن نماز ظهر، پاسخ رهبر انقلاب به این سوال را منتشر کرد.

سؤال: اگر کسی در بین نماز عصر متوجه شود که نماز ظهر را نخوانده است، چه تکلیفی دارد؟

جواب: اگر به خیال این‌که نماز ظهر را خوانده است به نیت نماز عصر مشغول نماز شود و در بین نماز بفهمد که قبلاً نماز ظهر را نخوانده است، در صورتی که در وقت مشترک نماز ظهر و عصر است، باید بلافاصله نیت خود را به نماز ظهر برگرداند و نماز را تمام کند و پس از آن، نماز عصر را به‌جا آورد، و اگر این اتفاق در وقت مخصوص به نماز ظهر* افتاده باشد، احتیاط واجب آن است که نیت را به نماز ظهر برگرداند و نماز را تمام کند ولی بعداً هر دو نماز (ظهر و عصر) را به ترتیب به‌جا آورد، و همین تکلیف در مورد نماز مغرب و عشا نیز هست.

* وقت مخصوص نماز ظهر از اول ظهر است تا وقتی که از ظهر به اندازه خواندن نماز ظهر بگذرد که برای غیر مسافر چهار رکعت و برای مسافر دو رکعت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز