خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر ایران تاکید شد؛

قدردانی رییس‌جمهور جدید عراق از نقش تهران در شکست داعش و ثبات منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۷۲۹

دفتر ریاست‌جمهوری عراق طی بیانیه‌ای در پی دیدار رییس‌جمهور با سفیر ایران در عراق از نقش کشورمان در حمایت از صلح و ثبات در منطقه و به ویژه نقش این کشور در همکاری با عراق در جنگ با ترور و شکست داعش قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته-یکشنبه- سفیر ایران در عراق با «برهم صالح» رییس‌جمهور جدید این کشور دیدار داشت. این دیدار در حالی انجام شد که آمریکا به عراق برای تبعیت از تحریم‌ها علیه ایران فشار می‌آورد.

بر اساس بیانیه دفتر «صالح»، «مسجدی» به همراه تعدادی از سرکنسول‌های ایران در شهرهای عراق در این دیدار شرکت کرده است.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق آمده است: رییس‌جمهور صالح از روابط دوجانبه بین عراق و ایران استقبال کرده و نقش ایران در حمایت از صلح و ثبات در منطقه و به ویژه نقش این کشور در همکاری با عراق در جنگ با تروریسم و شکست داعش را مورد قدردانی قرار داد.

«صالح» در این نشست خاطرنشان کرد: تنش‌های کنونی در منطقه غیرقابل قبول است و ما به دنبال تعمیق دیالوگ درباره موضوعات حساس در مراحل پیش رو هستیم.

«صالح» همچنین گفته عراق به کانون توافق منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل خواهد شد. این مرحله با کاهش تنش‌ها و ایجاد امنیت و تقویت ثبات و همچنین بازسازی و توسعه عراق آغاز خواهد شد.

«ایرج مسجدی» سفیر کشورمان در عراق هم در جریان این دیدار انتخاب او به عنوان رییس‌جمهور و انتخاب «عادل المهدی» به عنوان نخست وزیر را تبریک گفت ضمن آرزوی موفقیت برای آنها گفت: در مورد توانایی او برای حل همه مشکلات اطمینان کامل دارد.

سفیر کشورمان بر اعتقاد راسخ ایران به استقلال و قدرت عراق تاکید و از روابط قوی او با کشورهای منطقه و جامعه جهانی قدردانی کرد.

«مسجدی» گفت: ما شاهد نقش سازنده عراق د ر مراحل بعدی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز