خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

نباید ناخواسته به جنگ روانی دشمن دامن بزنیم/ در نظام اسلامی هیچ خدمتی موجب منت بر مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۳۷۹

معاون اول قوه قضاییه گفت: باید در تمام عرصه‌ها روحیه‌ای انقلابی داشت؛ حمله دشمن به ساختار اقتصادی جامعه را تبدیل به یک فرصت نمود و با بومی سازی اقتصاد و پایداری و توسعه آن و اولویت‌بندی موضوعات و استفاده از ظرفیت جوانان و مسئولان و حمایت از تولید داخلی به افزایش تولید رسید و شعار سال رهبر معظم انقلاب را محقق نمود.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی با حضور معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای "توکل حیدری" به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان همدان معرفی و از زحمات "محمدرضا مترقب" قدردانی شد.

در این مراسم معاون اول قوه قضاییه طی سخنانی با اشاره به سنگینی مصیبت و عزای اهلبیت(ع) در ایام منتهی به اربعین حسینی اظهار کرد: همه مردم و خصوصاً مسئولین در همه زمان‌ها اعم از زمان جنگ و صلح و شرایط عادی و حساس وظایفی بر عهده دارند که یکی از مهمترین این تکالیف صیانت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان محصول ایثار هزاران شهید و و جانباز گرانقدر است.

این مقام عالی قضایی ادامه داد: تمام مسئولان از پایین‌ترین تا بالاترین رده و درجه باید از همه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی نظام اسلامی که داعیه دار مدیریت صحیح جامعه و قرار گرفتن بعنوان الگویی برای کشور‌های جهان است، حفاظت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خدمت صادقانه و بدون منت به مردم به عنوان، ولی نعمتان نظام را از جمله دیگر وظایف ذاتی مسئولان دانست و تاکید کرد: در نظام اسلامی هیچ خدمتی موجب منت بر مردم نیست؛ بلکه مردم بر مسئولان منت دارند.

وی مسئولیت را بعنوان امانتی از سوی مردم و نظام در دست مسئولان دانست و گفت: یکی از آموزه‌های اسلام امانت‌داری است و همه ما باید بدانیم در قبال این امانت باید به نحو احسن و به تمام معنا، به نحو مطلوب انجام وظیفه کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: در برخی شرایط، وظایف خاصی بر دوش داریم و امروز دشمن پس از ناکامی در مواردی مانند اقدامات نظامی، تحریم، به راه انداختن جنگ داخلی و ترور مقامات کشور و عدم توفیق در تبلیغات پرحجم رسانه‌ای از طریق ماهواره و شبکه‌های اینترنتی به منظور شبهه افکنی در افکار و اعتقادات جوانان - که به برکت خون مطهر امام حسین (ع) امکان توفیق از آنان سلب شد - به این نقطه رسیده که تا زمان حضور مردم دیندار و ولایتمدار و انقلابی حول حبل الله و پشت سر ولی‌فقیه به هیچ عنوان امکان غلبه بر آنها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده که باید مردم را از روحیه دینی و ولایتمداری و انقلابی تهی نمود تا بتوان بدون جنگ، جامعه را از درون متلاشی کرد و در این راستا سه جبهه سنگین علیه مردم ایران باز کرده است.

وی ادامه داد: در جبهه نخست دشمن تلاش دارد تا مردم از لحاظ اداره زندگی روزمره خود و معیشت تحت فشار قرار گیرند؛ دچار تنگنا و یاس شده و خود به خود از نظام فاصله بگیرند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: دشمن در جبهه دوم با عملیات روانی بسیار گسترده که متاسفانه بسیاری از افراد ناخواسته به آن کمک می‌کنند با انتشار سریع یک شایعه و دروغ، افراد و ارزش‌ها را مورد تهمت و افترا قرار داده و بستری را آماده می‌کند تا هر مطلبی که ابراز شد، مردم قبول کنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به جبهه سوم فعالیت دشمن، ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند چنین وانمود نماید که انقلاب به مقصد و آرمان‌های خود دست پیدا نکرده و به مردم و کشور چیز قابل ملاحظه و ملموسی ارائه نشده است. فشار همزمان این سه جبهه با هم‌افزایی یکدیگر موجب به هم ریختن روحیه و روان و اعتقاد افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی وظیفه‌ها نیز متفاوت است و بنابر آنچه مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند باید در تمام عرصه‌ها روحیه‌ای انقلابی داشت. حمله دشمن به ساختار اقتصادی جامعه را تبدیل به یک فرصت نمود و با بومی سازی اقتصاد و پایداری و توسعه آن و اولویت‌بندی موضوعات و استفاده از ظرفیت کشور، جوانان و مسئولان و حمایت از تولید داخلی به افزایش تولید رسید و شعار سال رهبر معظم انقلاب را محقق نمود.

این مقام عالی قضایی تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و دادگستری استان‌ها را یکی از اقدامات مهم در اجرای مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: این ستاد در هر استان بررسی می‌کند چه بخش‌هایی از اقتصاد ممکن است به سمت کم کاری و نقصان برود و با شناسایی نقاط آسیب پذیر به نحوی تدبیر می‌کند تا اقدامات قضایی حتی الامکان به اقتصاد لطمه‌ای وارد نکند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: در برابر جنگ روانی دشمن نباید ناخواسته به آن دامن بزنیم و باید توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و بدون احراز صحت، در زمین دشمن بازی نکنیم و علاوه بر گفتار، بصورت عملی هم در مقابل تبلیغات دشمن بایستیم و جبهه دشمن را در این بخش نیز ناکارآمد بگذاریم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای در مورد نحوه مقابله با جبهه سوم دشمن افزود: باید از هر آنچه موجب یأس و بدبینی مردم می‌شود، جلوگیری کنیم و آنچه را موجب امید و تقویت باور مردم به آینده می‌شود، نشر دهیم.

وی در پایان با متذکر شدن نکاتی به مسئولین قضایی و تقدیر از خدمات و روحیه انقلابی رئیس کل سابق دادگستری استان همدان برای توکل حیدری رئیس کل جدید دادگستری استان بعنوان یکی از مدیران موفق که در استان‌های مرزی زحمات مخلصانه‌ای کشیده، جهت توفیق در ارائه خدمات به مردم استان همدان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز