خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

برای برگزاری جلسات مرتب شورای عالی منتظر جمع‌بندی پیشنهادهای خاتمی و عارف هستیم/ صداقت و سلامت اصلاح‌طلبان بر مردم پوشیده نیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۸۱۹

یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: جلسات شورای عالی هنوز به صورت منظم تشکیل نشده و تنها یک جلسه داشته است البته از سوی آقای خاتمی و عارف پیشنهادات و نظراتی مطرح شده است و تا این‌ها جمع بندی و از افراد دعوت شود مقداری زمان می‌برد.

زهرا صداعظم نوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین جلسات و اخبار شورای عالی سیاست‌گذاری گفت: جلسات شورای عالی هنوز به صورت منظم تشکیل نشده و تنها یک جلسه داشته و هنوز جلسه جدیدی بعد از آن نبوده است که آخرین جلسه حدود یک ماه گذشته برگزار شده است.

وی در پاسخ به این سوال که جلسه بعدی این شورا چه زمانی برگزار خواهد شد؟، اظهار کرد: زمان دقیق آن را نمی‌دانم اما جلسات شورای عالی به صورت معمول دو هفته یک بار در روزهای یکشنبه تشکیل می‌شد که مدتی است تشکیل نشده است.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: من نمی‌توانم پاسخگو باشم که چرا این جلسات تشکیل نمی‌شود اما مقداری هماهنگی نیاز دارد و اعضای شورا باید تکمیل می‌شد، چون به غیر از احزاب افراد حقیقی هم هستند که مشخص شدن آنها مقداری زمان برد. توسط آقای خاتمی و عارف پیشنهادات و نظراتی مطرح شده است و تا این‌ها جمع بندی و از افراد دعوت شود مقداری زمان می‌برد. بعد از انجام هماهنگی‌های لازم جلسات حتما مرتب برگزار خواهد شد.

وی درباره پیشنهاد برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر نوشتن نامه‌ای از سوی محمد خاتمی به مقام معظم رهبری برای  ارائه راهکارهایی جهت برون‌رفت کشور از مشکلات فعلی، عنوان کرد: حتما نظرات و پیشنهاداتی که افراد دلسوز  و صاحب‌نظر و افرادی که سال‌ها در کشور زحمت‌ کشیده‌اند و خدمات صادقانه آنان مشخص هست و بر کسی پوشینده نیست، می‌تواند موثر باشد و مقام معظم رهبری هم همیشه از پیشنهادات و نظرات افرادی که دلسوز و صاحب‌نظر هستند استقبال می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: از این جهت، هم آقای خاتمی و هم اشخاص دیگر اگر دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهند، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها موثر واقع شود و به اداره بهتر کشور کمک کند.

وی درباره موضوع «اصلاح اصلاحات» تصریح کرد: اصلاح‌طلبی هم به عنوان یک جریان نیاز به بازنگری در روش‌ها و سیاست‌هایش را دارد. خود اصلاحات ماهیت سکون و ایستادگی ندارد بلکه ماهیت آن پویایی و  تغییر است و در هر مقطعی که نیاز به بازنگری داشته باشد این کار انجام می‌شود و اصلاح‌طلبان نگاهشان به سمت جلو است و تلاش می‌کنند که از عملکرد گذشته درس بگیرند و از آن تجارب استفاده کنند. در این باره در جمع‌های اصلاح‌طلبی حتما بحث و گفت‌و‌گو می‌شود و در این تردیدی نیست.

این استاد دانشگاه درباره نقد‌هایی که از سوی اصلاح‌طلبان به سمت دولت نشانه‌ رفته است، گفت: نقد اصلاح‌طلبان به دولت آن قدری نیست که از حمایت از دولت دست بکشند چون اصلاح‌طلبان از موثرترین مهره‌ها در موفقیت آقای روحانی بودند و تلاش اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ بسیار موثر واقع شد و به موفقیت و پیروزی دولت تدبیر و امید انجامید درنتیجه از این جهت هرگونه نقد و نظری که اصلاح‌طلبان دارند با دلسوزی نسبت به نظام و دولت و کشور است که علاقه‌مند به این هستند که دولت بتواند کشور را بهتر اداره کند و بر مشکلات فائق آید.

وی افزود: اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه دست از حمایت خود از دولت بر نمی‌دارند و همواره این حمایت وجود خواهد داشت و این حمایت منافاتی با انتقاد و پیشنهادی که نگاه به سوی جلو دارد، نخواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز داشت: جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس در سال آینده حتما برنامه‌ریزی می‌کند و تلاش می‌کنند که بتوانند برای انتخابات ۹۸ موثر باشند و بتوانند مشارکت و حضور گسترده مردم را داشته باشند که به موفقیت دست‌پیدا کنند. برنامه‌ریزی‌هایی صورت خواهد گرفت و عملکرد اصلاح‌طلبان و صداقت و سلامتی که دارند بر مردم پوشیده نیست و مردم این را مدنظر قرار خواهند داد. همه باید تلاش کنیم که اعتماد عمومی را افزایش دهیم و مشارکت بیشتر مردم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز